Monday, February 28, 2011

pErHimPunAN - HArAm dan HalaL ???

Salam buat teman-teman..

Tadi petang kak long ada tengok berita terkini...ada 2 berita yang ke udara masa tu:

1) Perhimpunan HARAM - yang buat perhimpunan..HINDRAF...adalah 109 orang ditangkap sebab menyertai perhimpunan tu...
depa ni dah takde kerja kot..tu yang suka nak menambah-nambah kerja tu..yang kesiannya bapak polisi...tak pasal-pasal dah menambah kerja depa...berita malam tadi pun KPN dah bagi amaran kat HINDRAF ni..tapi depa ni saja nak menguji kerajaan kot....hmm..entahler...

2) Perhimpunan HALAL - gara-gara ponteng perhimpunan di sekolah...seramai 11 orang pelajar perempuan mendakwa telah dicabul oleh seorang guru...sebagai hukuman mereka ponteng....
Guru...bukanke mereka adalah role model kepada anak murid...menjadi pendukung bangsa...tapi kalau mcm ni gayanyer...macam mana la nak hasilkan anak murid yang cemerlang, gemilang dan terbilang...tak paham betul la kak long...

Agaknye ni la tanda-tanda dunia akhir zaman...sama-sama la kita berusaha agar kita tidak tergolong dalam mana-mana golongan yang terpesong...diharapkan kita sentiasa di dalam lindungan rahmatNya...