Sunday, November 27, 2011

Seronok Bila dah KURUS...dari 34 ke 29!!!

Wah..baca tajuk macam tak ingat je ye...bukan apa...kak long sangat teruja dengan satu testimoni dari seorang teman....sebelum kita membaca lebih lanjut..jom kita tengok gambar di bawah ye...


Mesti ada yang teruja kan..kalau kalian teruja..kak long apatah lagi...

Menurut Pn Hasmah..si empunya badan, berat beliau mula naik sejak beliau melahirkan anak kedua...memandangkan beliau menyusukan bayi sepenuhnya, maka beliau tidak mengamalkan apa-apa diet...selera beliau bertambah-tambah dan tanpa disedari, berat beliau turut naik berkali ganda...Yang paling menyedihkan beliau adalah...seluar jeans beliau yang bersaiz 34 inci tidak boleh lagi dipakai....

Dengan berbekalkan nekad dan azam, beliau mula merangka langkah-langkah untuk beliau kembali kurus...jadi korang nak tau tak apa yang Pn Hasmah ni amalkan sehingga berat beliau boleh turun....jom teruskan baca...

Jadi jom saya sharekan apa yang saya buat bermula dari bulan 3 tapi yang betul2 dietnya dari bulan 6 2011 ni lah..
  1. Saya kurangkan makan Nasi. Mula2 makan dalam jumlah yang sedikit..ada juga beberapa bulan saya tak sentuh nasi dalam 2 bln macam tu lah..memang susah nak biasakan tapi lama2 saya jadi terbiasa..
  2. Saya kurangkan minum air manis terutama sekali minuman dalam tin. Gula dalam minuman tin tu sangat tinggi tau..
  3. Saya kurangkan fastfood(No KFC, No Pizza)
  4. Saya bersenam dalam rumah je..senaman ape yang saya buat ye..saya skippingdan saya main hullahoop yang gelung rotan gelek2 kat pinggang tu lah.. ;) memang berpeluh..mula2 saya digelakkan oleh anak2 dan suami..huhu..
  5. Saya mula AEROBIC kat Tmn Pulai Perdana JB dah dekat sangat dengan rumah..baru mula 2 bln..saya ambil program "Shape Your Body"..buat ape dengan program ni..sebab saya perlu untuk saya bentukkan semula badan saya yang dulunya gemok dengan beraerobic..memang terbaekkk..
  6. Saya banyakkan makan sayur dan makanan yang kurang kalori seperti meehoon sup..mula2 memang tak seleralah nak makan tapi "alah bisa tegar biasa"..
  7. Saya banyakkan minum AIR MASAK..sebab air masak juga membantu untuk meningkatkan metabolisma badan kita..
  8. Saya KAWAL NAFSU MAKAN saya yang dulunya sangat suka makan makanan yang berlemak seperti masak lomak cili api..haha..maklumlah saya orang N9..
  9. Saya menjalani PROSES DETOX dengan HERB-LAX SHAKLEE..sebab untuk kuruskan badan wajib menjalani proses penyikiran toksin dalam badan dahulu supaya mudah untuk proses penyerapan vitamin berlaku..maklumlah dah hampir 30 tahun hidup perut ni pun dah macam2 terima jenis makanan..
  10. Saya ISTIQAMAH makan LECITHIN SHAKLEE sebab ia membantu untuk saya dapatkan berat idaman saya..dan juga kalau dulu saiz jeans 34 pastu 31 dan sekarang dah saiz 29..macam tak caye je..tapi kene percaya... ;

Kak long percaya ramai yang berkobar-kobar nak menjadi seperti teman kak long, Pn Hasmah ni ye...antara pesanan beliau pada sesiapa yang menguruskan badan yelah...

Memang lambat untuk saya daptkan berat ideal dengan ketinggian saya dan ambil masa yang lama juga..tapi dek NEKAD dan AZAM saya teruskan juga..seiringlah dengan USAHA..bukan angan2 je.

SABAR adalah kunci utama untuk DIET ni..sebab badan nak ambil masa sehari untuk gemok dan juga badan tak ambil masa sehari untuk kurus...biar lambat asalkan selamat.

Anda inginkan bantuan suplement Shaklee dalam program diet anda, boleh teruskan Pembacaan anda ke

Ingin harga yang istimewa, boleh hubungi kak long ye...



Jika anda mahu mencuba vitamin Shaklee & mendapat harga istimewa dari saya? Boleh email saya di nuradhamansor@yahoo.com atau sms di 019-7987970. Konsultasi dan panduan pemakanan dan kesihatan akan diberikan percuma.