Thursday, February 7, 2013

Bila Ayah Sukakan Omega

Sebelum balik ke batu pahat hari tu, kak long menerima panggilan dari ibu tersayang... Seperti biasa sembang-sembang kami berakhir selepas setengah jam..kalau tiap-tiap hari telefon pun paling sekejap tetap setengah jam

Kalau biasanya ibu akan mengakhiri panggilannya dengan memberi nasihat...tapi hari tu, pesanannya berbeza

"Long, nanti balik bawakan Omega, Alfalfa dan Ostematrix, papa awak makan omega hari-hari ni nampak kurang resdung dan lenguh-lenguh badan..." ~ Wah!!! Satu perkembangan baru... biasanya memang kak long akan berikan bekalan vitamin buat ibu dan ayah sebelum sempat vitamin tu habis...tapi dek kesibukan kak long agak culas pula kali ni...yang buat saya terkejut tu..biasanya Omega bukanlah favourite ayah..namun kali ni ayah pula mengingatkan ibu supaya saya membawa Omega...



Dan ketika kak long pulang, ayah terus memberitahu, " seja papa makan omega ni, rasa sesak kat dada, batuk dan selsema cepat je hilang... buncit kat perut ni pun macam turun je long.." Kak long tersenyum je...

So sebenarnya Omega ni membantu memelihara sitem pernafasan kita jadi mereka yang ada simptom athma dan sering selsema dan batuk, Omega ni memang sangat sesuai untuk kalian. Ia membantu memanaskan dada. Selain itu ia berfungsi memecahkan lemak dan kolesterol terutamanya di bahagian perut dan paha. Ia adalah alternatif kepada lecithin.

Kalau ayah saya dah sukakan OMEGA..anda bila lagi???


Berminat nak mencuba produk Shaklee?

Hubungi saya Pengedar Sah Shaklee Anda

~ Nur Adha Mansor
~ Shaklee ID: 852417
~ sms|whatsapp: 019-7987970
~ Emel: nuradhamansor@yahoo.com

Kelebihan OMEGA GUARD SHAKLEE

Apa Manfaat Omega 3 Dalam Omega Guard Shaklee

1. Omega 3 mengimbangi perubahan dan kepekatan hormon PMS wanita
2. Melicinkan kulit dan kelihatan kemerah-merahan
3. Mencegah salur darah dari tersumbat
4. Omega 3 dapat mengelakkan strok
5. Mengekalkan tekanan normal darah
6. Membantu mengurangkan ketegangan urat leher
7. Mengurangkan sakit kepala
8. Merendahkan kolestrol
9. Omega 3 dapat mencegah pembekuan darah dalam badan
10. Kekalkan tahap kesihatan trigliserida dan kolestrol LDL
11. Mengawal masalah obesiti
12. Mengurangkan risiko penyakit jantung
13. Sangat bagus untuk ibu hamil - membantu tumbesaran dan perkembangan
otak janin
14. Meningkatkan perkembangangan memori janin dan kanak-kanak
15. Meningkatkan sistem imun tubuh dan sangat bagus untuk kesihatan kanak-kanak
16. Membantu menyihatkan paru-paru
17. Omega 3 juga boleh memperbaiki masalah alahan kulit seperti eczema, psoriasis, dll
18. Mengurangkan demam, bronkitis, penyakit lelah, hepatitis, SLE
(lupus erythematosus)
19. Omega 3 juga membantu memperbaiki penyakit buah pinggang
20. Membantu menentang kanser paru-paru, payudara, kanser prostat dan kanser kolon.
21. Membantu meningkatkan kesihatan hati selepas pembedahan
22. Membantu pankreas pesakit kanser berfungsi dengan lebih baik
23. Memelihara fungsi-fungsi sendi
24. Mencegah penyakit gout


Selain itu, Omega 3 yang tekandung dalam Omega Guard Shaklee membantu memperbaiki masalah berkaitan otak sepert:-

- Mencegah insomnia
- Mengurangkan tekanan emosi
- Mengurangkan kemurungan dan kebimbangan
- Membantu memperbaiki masalah autism
- Membantu memperbaiki masalah kanak-kanak hyperactive
- Mengurangkan masalah schizophrenia
- Mengurangkan masalah lupa pada wanita yang telah melahirkan anak

Siapa Perlukan Omega 3 Untuk Menyokong Tahap Kesihatan?
1. Warga Emas
2. Pesakit Jantung
3. Wanita
4. Wanita yang telah melahirkan anak
5. Pesakit darah tinggi
6. Orang yang selalu lupa
7. Kanak-kanak berusia 1 tahun dan ke atas
8. Pelajar
9. Ibu menyusu
10. Ibu Hamil
11. Orang yang mementingkan tahap kesihatan yang bagus


Berminat nak mencuba produk Shaklee?

Hubungi saya Pengedar Sah Shaklee Anda

~ Nur Adha Mansor
~ Shaklee ID: 852417
~ sms|whatsapp: 019-7987970
~ Emel: nuradhamansor@yahoo.com

Monday, February 4, 2013

PROMO FEBRUARI 2013 ~ OMEGA GUARD SHAKLEE

Sempena promo Februari 2013 yang sedang berlangsung ni iaitu OMEGA GUARD, kak long nak bercerita sikit tentang OMEGA ni.. Macaman nak jatuh cinta kalau kita tak kenal kan... Jadi hari ni sesi perkanalan awal u olls dengan En Omega Guard ni ye.



Apa itu Omega Guard Shaklee?

Shaklee OmegaGuard merupakan makanan tambahan yang mengandungi minyak ikan. Satu hidangan OmegaGuard menyediakan 1000mg asid lemak omega 3 termasuk DHA dan EPA

Asid Dokosaheksanoik (DHA) dan Asid Eikosapentanoik (EPA) merupakan asid lemak 3 yang ditemui dalam ikan laut dalam. DHA dan EPA dipercayai mampu mengurangkan keradangan, menggalakkan fungsi otak, sistem saraf dan fungsi mata yang perlu diperolehi melalui pemakanan.

Mengapa Omega Guard Shaklee?

Omega Guard Shaklee melindungi jantung anda kerana ia membekalkan asid lemak omega 3 berpotensi ultratulen dengan spektrum penuh bergred farmaseutikal.

Omega Guard Shaklee mampu mengurangkan risiko penyakit jantung. 
Satu penyelidikan yang menyokong fakta tersebut tetapi bukan muktamad menunjukkan pengambilan asid asid lemak omega-3 seperti EPA dan DHA boleh mengurangkan risiko penyakit jantung koronari. Satu hidangan Omega Guard dapat membekalkan 905 mg asid asid lemak omega-3 EPA dan DHA.

Beberapa jenama yang mengeluarkan Minyak ikan telah diuji dan didapati Omega Guard Shaklee mengandungi lebih daripada 85% asid lemak omega-3 berbanding jenama lain yang mempunyai sekitar 30-60% sahaja asid lemak omega-3 dan selebihnya lemak ikan.

Apa maksudnya Omega Guard Shaklee Ultratulen dan bergred farmaseutikal?

Omega Guard Shaklee adalah supplemen minyak ikan yang dihasilkan melalui suatu proses penyulingan proprietari 3 molekul yang memekatkan asid lemak omega-3 yang bermanfaat dan semula jadi sementara menyingkirkan bahan-bahan berbahaya seperti merkuri dan plumbum yang terdapat di dalam kebanyakkan jenis ikan.

Proses ini menjadikan Omega Guard Shaklee produk ultratulen.

Minyak Ikan Terbaik di Dunia

Omega Guard Shaklee mengandungi satu rangkaian penuh 7 jenis asid lemak omega-3 semulajadi iaitu EPA, DHA, ALA dan lain-lain lagi.
EPA menyihatkan jantung dan sendi anda
DHA penting untuk perkembangan dan fungsi-fungsi otak.

Secara umum kebaikkan minyak ikan sangat banyak dan diperlukan untuk kesihatan lelaki dan perempuan.

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.


Berminat nak mencuba produk Shaklee?

Hubungi saya Pengedar Sah Shaklee Anda

~ Nur Adha Mansor
~ Shaklee ID: 852417
~ sms|whatsapp: 019-7987970
~ Emel: nuradhamansor@yahoo.com