Posts

Showing posts from February, 2013

Bila Ayah Sukakan Omega

Image
Sebelum balik ke batu pahat hari tu, kak long menerima panggilan dari ibu tersayang... Seperti biasa sembang-sembang kami berakhir selepas setengah jam..kalau tiap-tiap hari telefon pun paling sekejap tetap setengah jam

Kalau biasanya ibu akan mengakhiri panggilannya dengan memberi nasihat...tapi hari tu, pesanannya berbeza

"Long, nanti balik bawakan Omega, Alfalfa dan Ostematrix, papa awak makan omega hari-hari ni nampak kurang resdung dan lenguh-lenguh badan..." ~ Wah!!! Satu perkembangan baru... biasanya memang kak long akan berikan bekalan vitamin buat ibu dan ayah sebelum sempat vitamin tu habis...tapi dek kesibukan kak long agak culas pula kali ni...yang buat saya terkejut tu..biasanya Omega bukanlah favourite ayah..namun kali ni ayah pula mengingatkan ibu supaya saya membawa Omega...



Dan ketika kak long pulang, ayah terus memberitahu, " seja papa makan omega ni, rasa sesak kat dada, batuk dan selsema cepat je hilang... buncit kat perut ni pun macam turun je long.…

Kelebihan OMEGA GUARD SHAKLEE

Apa Manfaat Omega 3 Dalam Omega Guard Shaklee
1. Omega 3 mengimbangi perubahan dan kepekatan hormon PMS wanita 2. Melicinkan kulit dan kelihatan kemerah-merahan 3. Mencegah salur darah dari tersumbat 4. Omega 3 dapat mengelakkan strok 5. Mengekalkan tekanan normal darah 6. Membantu mengurangkan ketegangan urat leher 7. Mengurangkan sakit kepala 8. Merendahkan kolestrol 9. Omega 3 dapat mencegah pembekuan darah dalam badan 10. Kekalkan tahap kesihatan trigliserida dan kolestrol LDL 11. Mengawal masalah obesiti 12. Mengurangkan risiko penyakit jantung 13. Sangat bagus untuk ibu hamil - membantu tumbesaran dan perkembangan otak janin 14. Meningkatkan perkembangangan memori janin dan kanak-kanak 15. Meningkatkan sistem imun tubuh dan sangat bagus untuk kesihatan kanak-kanak 16. Membantu menyihatkan paru-paru 17. Omega 3 juga boleh memperbaiki masalah alahan kulit seperti eczema, psoriasis, dll 18. Mengurangkan demam, bronkitis, penyakit lelah, hepatitis, SLE (lupus erythematosus) 19. Ome…

PROMO FEBRUARI 2013 ~ OMEGA GUARD SHAKLEE

Image
Sempena promo Februari 2013 yang sedang berlangsung ni iaitu OMEGA GUARD, kak long nak bercerita sikit tentang OMEGA ni.. Macaman nak jatuh cinta kalau kita tak kenal kan... Jadi hari ni sesi perkanalan awal u olls dengan EnOmega Guard ni ye.


Apa itu Omega Guard Shaklee?
Shaklee OmegaGuard merupakan makanan tambahan yang mengandungi minyak ikan. Satu hidangan OmegaGuard menyediakan 1000mg asid lemak omega 3 termasuk DHA dan EPA
Asid Dokosaheksanoik (DHA) dan Asid Eikosapentanoik (EPA) merupakan asid lemak 3 yang ditemui dalam ikan laut dalam. DHA dan EPA dipercayai mampu mengurangkan keradangan, menggalakkan fungsi otak, sistem saraf dan fungsi mata yang perlu diperolehi melalui pemakanan.
Mengapa Omega Guard Shaklee?
Omega Guard Shaklee melindungi jantung anda kerana ia membekalkanasid lemak omega 3 berpotensi ultratulen dengan spektrum penuh bergred farmaseutikal.
Omega Guard Shaklee mampu mengurangkan risiko penyakit jantung.  Satu penyelidikan yang menyokong fakta tersebut tetap…