Tuesday, September 16, 2014

Apa Milk Booster Anda

Salam sayang 

Tengok tajuk pun dah tahu apa topik kak long hari ni kan

Korang semua tahu ke apa itu MILK BOOSTER? 
Secara ringkasnya...milk booster adalah penggalak susu... 

Penting ke milk booster ni sebenarnya... Biasanya ibu-ibu yang menyusukan bayi mereka pasti mempunyai milk booster mereka sendiri. 


Milk booster ni boleh berunsur ubatan atau vitamin mahupun makanan biasa... 

Kenapa kak long kata makanan biasa? 

Contohnya...kak long suka makan durian..setiap kali kak long makan durian, mesti susu akan banyak terhasil... Maka milk booster kak long adalah DURIAN
Tetapi kak long tak suka manggis, katakan en suami beli dan paksa kak long makan....kak long makan tapi susu yang terhasil macam biasa je...Jadi manggis bukan milk booster kak long

Korang tahu tak yang penyusuan ni bukan sahaja berkaitan susu banyak atau sikit tetapi ia berkaitan dengan 2 jenis hormon iaitu hormon Oksitosin & Prolaktin. Nak tahu hubungkait keduanya...boleh rujuk gambar di bawah... Kredit buat cik Tuty




Jadi sebenarnya yang menjadikan sesuatu produk makanan itu milk booster kita atau tak adalah sama ada kita SUKA atau TERPAKSA. Perkara atau makanan yang buat kita gembira in shaa Allah akan membantu penghasilan susu dengan lebih cepat dan banyak

Ibu-ibu di luar sana tak perlu risau jika sesuatu makanan atau produk itu bukan milk booster anda sebab setiap dari kita mempunyai kegemaran masing-masing.
Jangan berhenti mencari milk booster anda!

Nak mencuba MILK BOOSTER SHAKLEE... Carilah kak long

Selamat Menyusukan Bayi Anda





Nur Adha @ Kak Long
Pengedar Shaklee Sitiawan, Manjung & Lumut
019-7987970