Posts

Showing posts from 2017

TENTANG SAKIT

Salam sayang


*TENTANG SAKIT*

Suatu hari Rasulullah  SAW kedatangan seorang bapak dan anak gadisnya.

Bapak tersebut meminta Rasulullah SAW untuk menikahi anak gadisnya dan mengatakan bahwa anak gadisnya merupakan anak yang sangat luar biasa dimana anaknya *sejak kecil sampai sekarang tidak pernah sakit*

Rasulullah SAW tersenyum dan beliau diberitahu oleh Malaikat Jibril untuk menolaknya karena *tidak ada kebaikan* dalam diri anak gadis itu.

Sungguh luar biasa makna dari sakit, ternyata dengan datangnya penyakit pada diri kita itu mendatangkan berbagai kebaikan.
Bahkan sebagian ulama mengatakan orang yang sedang sakit dipastikan orang tersebut sedang dicintai Allah...

Sakit kalau kita sikapi dengan positif:

✅~ *Sakit itu "Zikrullah"*

Orang yang sedang sakit akan lebih sering menyebut Asma Allah dibandingkan ketika dalam sihatnya.

✅~ *Sakit itu "Istighfar"*

Orang yang sedang sakit akan teringat dosa-dosa yang pernah diperbuat, sehingga lisan akan terbimbing untuk sela…

ANAK KURANG BERAT BADAN PERLU MAKANAN BERKALORI TINGGI (Part 1) - Pengedar Shaklee Manjung

Image
Salam sayang

Sepetang semalam di klinik kesihatan. Rutin pemeriksaan buat anak dara berdua ni

So far semuanya ok tapi bila ditimbang,hmm anak dara kaklong berdua ni kategori KBB.

Korang tau tak KBB tu apa? KBB tu kurang berat badan. Walhal dua beradik ni memang makan tak berenti. Jenis tak menolak rezeki katanya. Kalau ada 5orang berbeza yang makan, memang 5 orang tu jugalah mintak disuap makanan hihi

Lepas ni cik misi suruh diorang makan lebih lagi. Cik  misi kata anak-anak kena ikut graf. Memang lah ada yang kurang berat tapi sebaiknya jangan lah sampai ke kawasan kuning tu. Sebabnya dua anak dara ni dah kat borderline dah.

Hmm kalaulah ibunya yang KBB kan best. Ni, ibu asyik masuk kategori LBB jek 🙈

Jadi kaklong kenalah ambik inisiatif untuk pastikan berat diorang ni naik. Sebabnya bulan depan dah kena check up lagi sekali khusus untuk monitor berat badan diorang ni hmmm.
Sebenarnya untuk anak-anak yang ada masalah kurang berat badan ni kan, ada je jalan penyelesaiannya. Terutama…

Tazkirah Jumaat

Salam sayang

9 Rahsia Rezeki Mencurah-Curah Yang Ramai Orang Tak Buat.
.
Tolong paksakan diri untuk buat 9 perkara di bawah ini setiap hari, InshaaALLAH anda akan mendapat hasil yang sangat dahsyat!

1. 1000x istighfar dengan penuh kusyuk terutama ketika di waktu pagi atau sedang memandu untuk menyelesaikan urusan bisnes.
.
2. 1000x selawat kepada Nabi Muhammad saw dengan penuh kusyuk. Ambil hati kekasih ALLAH dan berdoa.
.
3. 5000x zikir kepada ALLAH SWT, antara amalan terbaik untuk berzikir ialah dengan menyebut nama “Ya ALLAH”.
.
4. Solat Dhuha 4 rakaat dan baca 7x doa dhuha dengan penuh keyakinan kepada ALLAH SWT. Hayati doa ini.
.
5. Bacakan 3 Al-Fatihah untuk diri sendiri, mak ayah dan khusus untuk orang khas yang anda nak bacakan (contoh mentor atau guru anda)
.
6. 3x baca surah Al-Ikhlas umpama khatam 30 juzuk Al-Quran dan paling dahsyat anda telah bina 1 istana di syurga! SubhanaALLAH.
.
7. Bacakan doa atau Al-Fatihah kepada 7 orang yang anda tak kenal. Tengah makan di kedai d…

JANTUNG TERUS BERDEGUP DENGAN OMEGA-3 - Pengedar Shaklee Manjung

Image
Salam sayang

Pastikanku BERDEGUP dengan Omega-3

Perghh tajuk tak nak kalah drama yang dok viral sekarang ni Dekatkan Jarak Kita. Tapi ni bukan drama tau. Kak long nak kongsikan kenapa OMEGA 3 ni penting sangat untuk JANTUNG kita

Jantung, sebagai satu-satunya organ yang membekalkan darah kepada tubuh kita, memerlukan nutrien tambahan untuk memastikannya mampu memenuhi keperluan tubuh. Asid lemak Omega-3 yang diketahui umum mempunyai ciri-ciri anti-radang, memainkan peranan penting dalam melindungi jantung.

Mengekalkan Profil Lipid yang Sihat

Profil lipid adalah merangkumi bacaan jumlah keseluruhan kolesterol, Kolesterol HDL (Kolesterol Baik), Kolesterol LDL (Kolesterol Jahat) dan trigliserida. Ia digunakan sebagai salah satu penilaian untuk menentukan risiko anda terhadap penyakit jantung. Pengambilan Omega-3 secara teratur telah didapati meningkatkan profil lipid secara positif dengan:

- Meningkatkan paras kolesterol HDL (Kolesterol Baik). (1)

- Mengurangkan tahap trigliserida (iaitu Le…

TIPS MEMILIH MINYAK IKAN BERKUALITI TINGGI - Pengedar Shaklee Manjung

Image
Salam sayang