Saturday, February 11, 2017

Sembeli Semasa Pantang - Mohon Dijauhkan

Salam sayang 

Antara pengalaman yang paling tak dapat kak long lupakan dan memang minta dijauhkan adalah SEMBELIT KETIKA PANTANG. Kak long yakin ramai je ibu-ibu berpantang kat luar sana sangat fobia bila berhadapan dengan masalah ini.

Image result for sembelit ketika berpantang

Ye lah kan, dah lah baru lepas melahirkan. Jika dijahit, kena pula jahitannya panjang maka memang perasaan takut, seram dan ngeri untuk membuang tu memang wujud. Masa belum kenal Shaklee, sayur sawi dan buah betik adalah perkara wajib kak long makan setiap hari. Alhamdulillah, takde lah masalah sembelit masa tu.

Tapi bila dah kenal Shaklee ni, lagilah mudah... Cuma ambil 4-6 biji sehari cik OSTEMATRIX, masalah sembelit boleh hilang. Bukan itu sahaja, ia datang dengan pakej badan cergas dan susu banyak.. Seronok kan..

Korang nak tahu tak bagaimana sebenarnya  CIK OSTEMATRIX melancarkan sistem pencernaan kita?

Dalam Ostematrix ada 3 unsur utama iaitu Kalsium, Magnesium dan Vitamin D.

Magnesium dan vitamin D membantu penyerapan yang optimum kalsium dalam badan.

Unsur kalsium dan magnesium ini merupakan unsur yang pergerakkan peristalsis (pergerakan macam ombak dalam usus).Peristalsis juga menolak makanan ke dalam perut kita.

Magnesium membantu menenangkan otot dalam usus untuk menghasilkan ritma yang lancar, dan seterusnya membantu mengurangkan sembelit.

Magnesium pula bertindak memerangkap air dan secara tak langsung menyebabkan pertambahan jumlah air dalam kolon. Hasilnya najis yang lembut dan pergerakkan najis lebih lancar. Sekaligus dapat mengelakkan sembelit berlaku.

Jelas tak mekanisma Ostematrix ni bertindak kat dalam usus kita. Harap-harap korang faham ye apa yang kak long cuba terangkan ni :)

Kalau berminat, roger sahaja kak long tau.

Ingat Shaklee Ingat Kak Long

Nur Adha @ Kak Long
Pengedar Shaklee Sitiawan, Manjung & Lumut
019-7987970



Nur Adha @ Kak Long Pengedar Shaklee Sitiawan, Manjung & Lumut 019-7987970