Monday, April 3, 2017

VITAMIN UNTUK KULIT

Salam sayang

Rajin tak korang membelek-belek muka kat cermin tu.

Ada tak bintik-bintik hitam atau putih terutamanya di bahagian T (T-Zone). Kalau ada, senasib lah kita ye. Memang sangat rimas bila ternampak je makhluk putih dan hitam ni kan. Kekadangan tu rasa nak cungkil aje bagi keluar dan bersih kulit kita.

Selain masalah bintik atau noda hitam dan putih, apabila usia meningkat ke 40an, masalah jeragat pula akan timbul. Jeragat seringkali dikaitkan dengan masalah ketidakseimbangan hormon serta kekurangan sumber kolagen di dalam badan.

Untuk mengatasi masalah kulit sebenarnya pengambilan VITAMIN yang betul banyak membantu



i) Vitamin C

Vitamin C penting dalam pembentukan kolagen. Ramai di antara kita yang mengamalkan produk berunsurkan kolagen. Tetapi sebenarnya dengan pengambilan vitamin C yang konsisten ia membantu penghasilan kolagen yang lebih baik

Keistimewaan Vitamin C Shaklee >>> Terdiri daripada gabungan 120mg Bioflavonoid yang membantu tindakan vitamin C lebih efektif serta bertindak secara pelepasan masa. Ini bermaksud 1 biji tablet 500mg akan dilepaskan setiap 1 jam dengan kadar 100mg

ii) Vitamin E

Turut digelar vitamin awet muda kerana ia membantu melambatkan penuaan. Vitamin E juga dikatakan menyeimbangkan hormon serta mengawal kandungan minyak/ sebum pada liang roma kulit.

Keistimewaan Vitamin E Shaklee >>> Vitamin E dari unsur semulajadi (d- alfa-tokoferol) sebanyak 400iu per kapsul. Mengandungi unsur Selenium (10mcg) yang mana selenium dan vitamin E bertindak bersama-sama secara sinergistik. Selain itu, Vitamin E Shaklee mempunyai ekstrak biji anggur yang memberikan kadar antioksidan 20x ganda lebih tinggi berbanding vitamin E.

iii) Protein

Membantu mengurangkan kesan hitam akibat kulit mati. Menghasilkan sel baru yang lebih sihat. Kulit yang tidak cukup protein akan lebih mudah kusam dan tidak bersinar.

Keistimewaan ESP Shaklee >>> lengkap dengan 9 jenis asid amino yang diperlukan oleh badan. Dihasilkan tanpa melibatkan proses beralkohol. ESP dihasilkan daripada soya yang asli dan bukan diubahsuai genetik. Melalui program pemantauan penghasilan soya yang berkualiti iaitu IPP (Identity Preservation Program). 1 hidangan ESP bersamaan dengan 14g protein dan mempunyai GI yang rendah iaitu 39 sahaja



Nur Adha @ Kak Long Pengedar Shaklee Sitiawan, Manjung & Lumut 019-7987970