Showing posts with label kecantikan. Show all posts
Showing posts with label kecantikan. Show all posts
,

4 KELEBIHAN VIVIX SEHINGGA DIGILAI RAMAI - Pengedar Shaklee Manjung

Salam sayang 

4 Kelebihan VIVIX Yang Menjadikan Ianya Digilai Ramai

1. Terdapat lebih 3000 kajian saintifik yang diterbitkan pada kedua-dua bahan-bahan utama dalam Vivix Shaklee (1800 pada Resveratrol & 1200 pada asid elagik) .

2. Resveratrol adalah antara polifenol yang telah terbukti boleh melambatkan proses penuaan dan membantu jangka hayat sihat yang lebih lama. Sebatian ini ada di dalam VIVIX Shaklee.

3. Polifenol yang dipatenkan di dalam VIVIX Shaklee semuanya telah terbukti berfungsi sebagai anti-penuaan sel sama seperti Resveratrol.

4. Campuran polifenol dalam VIVIX Shaklee adalah sepuluh kali lebih berkesan daripada Resveratrol sahaja untuk menghalang pembentukan (AGE) protein iaitu satu mekanisme utama penuaan selular.

4 Fungsi VIVIX Shaklee Yang Menjadikan Ianya Digilai Ramai

Berminat menjadi ahli Shaklee atau/dan mencuba produk Shaklee?

Hubungi

Nur Adha @ Kak Long 
Pengedar Shaklee Sitiawan, Manjung & Lumut 
019-7987970 

nuradhamansor@yahoo.com

Share:
Read More
, ,

Rahsia Bahan Kolagen Shaklee - Pengedar Shaklee Manjung

Salam sayang 

Korang semua mesti dah kenal kolagen kan. Berlambak dah produk kolagen yang ada kat luar sana tu. Tapi hari ni kak long nak cerita sikit Rahsia Bahan dalam Kolagen Shaklee ni. Nak tau tak, kalau nak teruskan baca ye.

Image result for kolagen shaklee dan sendi

Rahsia Bahan1

Bahan utama Kolagen Shaklee adalah SISIK IKAN MERAH

Sisik ikan merah adalah yang premium.
Ia kurang pencemaran dan kebolehserapan lebih tinggi berbanding kolagen haiwan lain

Rahsia Bahan 2

Ekstrak Biji Camelia Japonica

Biji Camellia Japonica terdiri daripada asid oleik. Asid oleik merupakan sejenis emolient dan bahan pelembap kulit yang hebat. Asid oleik mengandungi isoflavon (sejenis antioksidan semulajadi) yang boleh menentang radikal bebas

Rahsia Bahan 3

Ekstrak Pfafia

Pfafia juga dikenali sebagai Ginseng Brazil. Kombinasi Pfafia dan biji Camellia Japonica membantu penghasilan kolagen dan asid hyaluronic. Asid hyaluronic berperanan dalam dalam menghidratkan tisu tubuh sekaligus menghasilkan kulit yang lembut, lembap dan licin.

Rahsia Bahan 4

Elastin dari Kolagen Ikan

Elastin menjadikan kulit lebih fleksibel. Tegang tetapi boleh melantun semula. Gabungan elastin dan kolagen menjadikan kulit tegang, anjal dan elastik

Rahsia Bahan 5

Vitamin C dan B

Vitamin C menggalakkan penghasilan kolagen dan menentang radikal bebas.
Vitamin B turut serta dalam aktiviti metabolisme karbohidrat, protein dan lemak yang membekalkan tenaga untuk menghasilkan kolagen dalam kulit

Rahsia Bahan 6

Ekstrak kerangan

Glukosamine dari ekstrak kerangan membantu proses sintesi bendalir sinovial. Bendalir sinovial ini membekalkan pelincir pada sendi-sendi. Ia juga membantu penghidratan mata untuk melegakan ketidakselesaan mata.

Rahsia Bahan 7

Lactobacillus acidophilus

Membantu mengimbangi mikroflora usus. Ia juga membantu membina semula sistem usus yang sihat yang mampu meningkatkan penyerapan kolagen.


Jika ada yang berminat untuk mencuba SET VITAMIN SHAKLEE, 
 boleh hubungi nombor di bawah

Nur Adha @ Kak Long 
Pengedar Shaklee Sitiawan, Manjung & Lumut 
019-7987970
nuradhamansor@yahoo.com
Share:
Read More
, ,

Carotomax Perlindungan Antioksida dari Dalam - Pengedar Shaklee Manjung

Salam sayang 

Carotomax. Salah satu vitamin larut lemak yang ada dalam rangkaian produk Shaklee.

Image result for carotomax

Melindungi sel-sel dari dalam

Shaklee memanfaatkan perlindungan antioksidan yang ditemui dalam buah-buahan, sayuran dan tumbuhan lain dengan mengasingkan dan menghasilkan pelbagai bentuk karotenoid semula jadi. Untuk dapatkan tahap ketulenan seperti ini melalui makanan bukan perkara mudah.

Korang tahu tak?

Jika pemakanan harian korang tidak mengandungi banyak tomato, lobak merah, dan sayur-sayuran hijau, kemungkinan besar korang tak dapat nutrien utama yang dapat membantu melindungi tubuh.

Keistimewaan Carotomax Shaklee

CarotoMax® membekalkan enam karotenoid penting termasuk astaxantin, alfa dan beta karotena, likopena, lutein dan zeaxantin daripada ekstrak pekat. 

Membekalkan lebih 13mg karotenoid dalam setiap hidangan. Ia melebihi 1.5x berbanding anggaran purata pengambilan harian.

Purata pengambilan harian karotenoid lutein, likopena dan beta karotena hanyalah 8mg - CarotoMax® menyediakan lebih 13mg karotenoid yang sangat bermanfaat.

Fakta Nutrisi  Saiz Hidangan: 1 kapsul (735.55mg)
RamuanSetiap Kapsul

Beta Karotena 3.1 mg
Likopena 5 mg
Lutein 5 mg
Alfa Karotena 1.5 mg
Astaxantin 400 mcg
Zeaxantin 200 mcg

Tingkatkan Perlindungan ANTIOKSIDA dengan Karotenoids

Mengekalkan kulit yang sihat dan kelihatan lebih muda

Menyokong sistem imun yang kuat

Membantu mengekalkan kesihatan berpanjangan


Jika ada yang berminat untuk mencuba SET VITAMIN SHAKLEE, 
 boleh hubungi nombor di bawah

Nur Adha @ Kak Long 
Pengedar Shaklee Sitiawan, Manjung & Lumut 
019-7987970
nuradhamansor@yahoo.com
Share:
Read More
, ,

GLA Complex Sahabat Baik Kulit - Pengedar Shaklee Manjung

Salam sayang 

Image result for gla shaklee

GLA adalah jawapan kepada kulit yang cantik berseri.
GLA adalah asid lemak omega-6. Asid lemak yang penting untuk menghasilkan prostagladin. Prostagladin adalah hormon yang mengawal kesihatan kulit


Keistimewaan GLA Shaklee

Diperolehi daripada minyak borage. Mengandungi kepekatan GLA yang tinggi (sekitar 17%-25%). Ia tulen, semulajadi dan dalam bentuk yang mudah diserap oleh badan kita

Diformulasi khas dengan GLA (asid lemak omega-6), minyak biji bunga matahari (juga salah satu sumber asid lemak omega-6) dan vitamin E untuk mengekalkan kesihatan kulit

GLA Kekalkan Kelembapan Kulit

Membantu meningkatkan kelembapan kulit

Membantu mengembalikan kelembutan dan kehalusan kulit


Jika ada yang berminat untuk mencuba SET VITAMIN SHAKLEE, 
 boleh hubungi nombor di bawah

Nur Adha @ Kak Long 
Pengedar Shaklee Sitiawan, Manjung & Lumut 
019-7987970
nuradhamansor@yahoo.com
Share:
Read More
, ,

Vitamin C SR Antioksida Musuh Radikal Bebas - Pengedar Shaklee Manjung

Salam sayang 

Ramai dah yang kenal dengan VITAMIN C SHAKLEE ni kan. Atau nama sebenarnya SUSTAINED RELEASE VITA-C PLUS

Image result for vitamin c shaklee

Vitamin C adalah vitamin larut air yang mempunyai pelbagai fungsi pada badan kita. Namun fungsi utamanya adalah sebagai ANTIOKSIDA. Selain itu, Vitamin C juga memainkan peranan penting untuk menggalakkan kesihatan gigi, gusi, tulang dan secara keseluruhannya tubuh badan kita.

Korang nak tahu?

Badan kita mampu melakukan pelbagai perkara, tetapi ia tidak dapat menghasilkan atau menyimpan vitamin C. Oleh itu, kita perlu sentiasa mengambil vitamin C melalui pemakanan harian dan suplemen.


Keistimewaan Vitamin C SR Shaklee

Sustained Release Vita-C PlusTM adalah produk semula jadi yang diperolehi daripada ekstrak jagung yang sesuai untuk mereka yang mempunyai perut sensitif.

Ia mempunyai sistem pelepasan berperingkat yang melepaskan 500mg vitamin C dalam masa lima jam untuk meningkatkan penggunaan vitamin C dan mengurang pembaziran. Ini bersamaan dengan pengambilan satu setengah biji oren setiap jam selama lima jam.

Diperkayakan dengan 120mg bioflavonoid sitrus yang bertindak secara sinergi dengan vitamin C, untuk meningkatkan lagi keberkesananya.

Perlindungan ANTIOKSIDA dengan VITAMIN C

Memainkan peranan penting untuk menggalakkan kesihatan gigi, gusi, tulang dan secara keseluruhannya tubuh badan kita

Berperanan dalam mengekalkan enzim-enzim aktif yang terlibat dalam penghasilan kolagen

Jika ada yang berminat untuk mencuba SET VITAMIN SHAKLEE, 
 boleh hubungi nombor di bawah

Nur Adha @ Kak Long 
Pengedar Shaklee Sitiawan, Manjung & Lumut 
019-7987970
nuradhamansor@yahoo.com
Share:
Read More
, , , ,

VITAMIN UNTUK KULIT

Salam sayang

Rajin tak korang membelek-belek muka kat cermin tu.

Ada tak bintik-bintik hitam atau putih terutamanya di bahagian T (T-Zone). Kalau ada, senasib lah kita ye. Memang sangat rimas bila ternampak je makhluk putih dan hitam ni kan. Kekadangan tu rasa nak cungkil aje bagi keluar dan bersih kulit kita.

Selain masalah bintik atau noda hitam dan putih, apabila usia meningkat ke 40an, masalah jeragat pula akan timbul. Jeragat seringkali dikaitkan dengan masalah ketidakseimbangan hormon serta kekurangan sumber kolagen di dalam badan.

Untuk mengatasi masalah kulit sebenarnya pengambilan VITAMIN yang betul banyak membantu



i) Vitamin C

Vitamin C penting dalam pembentukan kolagen. Ramai di antara kita yang mengamalkan produk berunsurkan kolagen. Tetapi sebenarnya dengan pengambilan vitamin C yang konsisten ia membantu penghasilan kolagen yang lebih baik

Keistimewaan Vitamin C Shaklee >>> Terdiri daripada gabungan 120mg Bioflavonoid yang membantu tindakan vitamin C lebih efektif serta bertindak secara pelepasan masa. Ini bermaksud 1 biji tablet 500mg akan dilepaskan setiap 1 jam dengan kadar 100mg

ii) Vitamin E

Turut digelar vitamin awet muda kerana ia membantu melambatkan penuaan. Vitamin E juga dikatakan menyeimbangkan hormon serta mengawal kandungan minyak/ sebum pada liang roma kulit.

Keistimewaan Vitamin E Shaklee >>> Vitamin E dari unsur semulajadi (d- alfa-tokoferol) sebanyak 400iu per kapsul. Mengandungi unsur Selenium (10mcg) yang mana selenium dan vitamin E bertindak bersama-sama secara sinergistik. Selain itu, Vitamin E Shaklee mempunyai ekstrak biji anggur yang memberikan kadar antioksidan 20x ganda lebih tinggi berbanding vitamin E.

iii) Protein

Membantu mengurangkan kesan hitam akibat kulit mati. Menghasilkan sel baru yang lebih sihat. Kulit yang tidak cukup protein akan lebih mudah kusam dan tidak bersinar.

Keistimewaan ESP Shaklee >>> lengkap dengan 9 jenis asid amino yang diperlukan oleh badan. Dihasilkan tanpa melibatkan proses beralkohol. ESP dihasilkan daripada soya yang asli dan bukan diubahsuai genetik. Melalui program pemantauan penghasilan soya yang berkualiti iaitu IPP (Identity Preservation Program). 1 hidangan ESP bersamaan dengan 14g protein dan mempunyai GI yang rendah iaitu 39 sahaja



Nur Adha @ Kak Long Pengedar Shaklee Sitiawan, Manjung & Lumut 019-7987970
Share:
Read More
, ,

LECITHIN & KULIT CANTIK

Salam sayang

Biasanya kita cuma dengar LECITHIN adalah EJEN PENCAIR LEMAK. Jarang sangat orang kata nak kulit lawa amik LECITHIN.

Namun apabila Pengacara Jemputan ketika Majlis Makan Malam Shaklee berkata yang pengambilan LECITHIN membantu menghasilkan KULIT yang CANTIK, membuatkan kak long tak senang duduk.

Hasil dari pencarian, maka inilah antara info yang boleh kak long kongsikan dengan kalian.

Lecithin membantu dalam pembentukan membran sel
Lecithin membantu memberi kelembapan pada kulit
Lecithin adalah salah satu nutrien yang menjadikan kulit lebih halus
Lecithin membantu mengaktifkan metabolisme sel
Lecithin sebagai ejen anti-penuaan




 

Nur Adha @ Kak Long
Pengedar Shaklee Sitiawan, Manjung & Lumut
019-7987970
Share:
Read More