Posts

Showing posts with the label kecantikan

4 KELEBIHAN VIVIX SEHINGGA DIGILAI RAMAI - Pengedar Shaklee Manjung

Image
Salam sayang 

4 Kelebihan VIVIX Yang Menjadikan Ianya Digilai Ramai
1. Terdapat lebih 3000 kajian saintifik yang diterbitkan pada kedua-dua bahan-bahan utama dalam Vivix Shaklee (1800 pada Resveratrol & 1200 pada asid elagik) .

2. Resveratrol adalah antara polifenol yang telah terbukti boleh melambatkan proses penuaan dan membantu jangka hayat sihat yang lebih lama. Sebatian ini ada di dalam VIVIX Shaklee.

3. Polifenol yang dipatenkan di dalam VIVIX Shaklee semuanya telah terbukti berfungsi sebagai anti-penuaan sel sama seperti Resveratrol.

4. Campuran polifenol dalam VIVIX Shaklee adalah sepuluh kali lebih berkesan daripada Resveratrol sahaja untuk menghalang pembentukan (AGE) protein iaitu satu mekanisme utama penuaan selular.
4 Fungsi VIVIX Shaklee Yang Menjadikan Ianya Digilai Ramai
Berminat menjadi ahli Shaklee atau/dan mencuba produk Shaklee?
Hubungi
Nur Adha @ Kak Long  Pengedar Shaklee Sitiawan, Manjung & Lumut  019-7987970 
nuradhamansor@yahoo.com

Rahsia Bahan Kolagen Shaklee - Pengedar Shaklee Manjung

Image
Salam sayang 

Korang semua mesti dah kenal kolagen kan. Berlambak dah produk kolagen yang ada kat luar sana tu. Tapi hari ni kak long nak cerita sikit Rahsia Bahan dalam Kolagen Shaklee ni. Nak tau tak, kalau nak teruskan baca ye.



Rahsia Bahan1

Bahan utama Kolagen Shaklee adalah SISIK IKAN MERAH

Sisik ikan merah adalah yang premium.
Ia kurang pencemaran dan kebolehserapan lebih tinggi berbanding kolagen haiwan lain

Rahsia Bahan 2

Ekstrak Biji Camelia Japonica

Biji Camellia Japonica terdiri daripada asid oleik. Asid oleik merupakan sejenis emolient dan bahan pelembap kulit yang hebat. Asid oleik mengandungi isoflavon (sejenis antioksidan semulajadi) yang boleh menentang radikal bebas

Rahsia Bahan 3

Ekstrak Pfafia

Pfafia juga dikenali sebagai Ginseng Brazil. Kombinasi Pfafia dan biji Camellia Japonica membantu penghasilan kolagen dan asid hyaluronic. Asid hyaluronic berperanan dalam dalam menghidratkan tisu tubuh sekaligus menghasilkan kulit yang lembut, lembap dan licin.

Rahsia Bahan 4

Elast…

Carotomax Perlindungan Antioksida dari Dalam - Pengedar Shaklee Manjung

Image
Salam sayang 

Carotomax. Salah satu vitamin larut lemak yang ada dalam rangkaian produk Shaklee.

Melindungi sel-sel dari dalam
Shaklee memanfaatkan perlindungan antioksidan yang ditemui dalam buah-buahan, sayuran dan tumbuhan lain dengan mengasingkan dan menghasilkan pelbagai bentuk karotenoid semula jadi. Untuk dapatkan tahap ketulenan seperti ini melalui makanan bukan perkara mudah.

Korang tahu tak?
Jika pemakanan harian korang tidak mengandungi banyak tomato, lobak merah, dan sayur-sayuran hijau, kemungkinan besar korang tak dapat nutrien utama yang dapat membantu melindungi tubuh.
Keistimewaan Carotomax Shaklee

CarotoMax® membekalkan enam karotenoid penting termasuk astaxantin, alfa dan beta karotena, likopena, lutein dan zeaxantin daripada ekstrak pekat. 
Membekalkan lebih 13mg karotenoid dalam setiap hidangan. Ia melebihi 1.5x berbanding anggaran purata pengambilan harian.

Purata pengambilan harian karotenoid lutein, likopena dan beta karotena hanyalah 8mg - CarotoMax® menyediakan lebi…

GLA Complex Sahabat Baik Kulit - Pengedar Shaklee Manjung

Image
Salam sayang 


GLA adalah jawapan kepada kulit yang cantik berseri. GLA adalah asid lemak omega-6. Asid lemak yang penting untuk menghasilkan prostagladin. Prostagladin adalah hormon yang mengawal kesihatan kulit

Keistimewaan GLA Shaklee

Diperolehi daripada minyak borage. Mengandungi kepekatan GLA yang tinggi (sekitar 17%-25%). Ia tulen, semulajadi dan dalam bentuk yang mudah diserap oleh badan kita

Diformulasi khas dengan GLA (asid lemak omega-6), minyak biji bunga matahari (juga salah satu sumber asid lemak omega-6) dan vitamin E untuk mengekalkan kesihatan kulit

GLA Kekalkan Kelembapan Kulit

Membantu meningkatkan kelembapan kulit

Membantu mengembalikan kelembutan dan kehalusan kulit


Jika ada yang berminat untuk mencuba SET VITAMIN SHAKLEE,   boleh hubungi nombor di bawah
Nur Adha @ Kak Long  Pengedar Shaklee Sitiawan, Manjung & Lumut  019-7987970 nuradhamansor@yahoo.com

Vitamin C SR Antioksida Musuh Radikal Bebas - Pengedar Shaklee Manjung

Image
Salam sayang 

Ramai dah yang kenal dengan VITAMIN C SHAKLEE ni kan. Atau nama sebenarnya SUSTAINED RELEASE VITA-C PLUS


Vitamin C adalah vitamin larut air yang mempunyai pelbagai fungsi pada badan kita. Namun fungsi utamanya adalah sebagai ANTIOKSIDA. Selain itu, Vitamin C juga memainkan peranan penting untuk menggalakkan kesihatan gigi, gusi, tulang dan secara keseluruhannya tubuh badan kita.

Korang nak tahu?
Badan kita mampu melakukan pelbagai perkara, tetapi ia tidak dapat menghasilkan atau menyimpan vitamin C. Oleh itu, kita perlu sentiasa mengambil vitamin C melalui pemakanan harian dan suplemen.

Keistimewaan Vitamin C SR Shaklee

Sustained Release Vita-C PlusTM adalah produk semula jadi yang diperolehi daripada ekstrak jagung yang sesuai untuk mereka yang mempunyai perut sensitif.

Ia mempunyai sistem pelepasan berperingkat yang melepaskan 500mg vitamin C dalam masa lima jam untuk meningkatkan penggunaan vitamin C dan mengurang pembaziran. Ini bersamaan dengan pengambilan satu setengah…

VITAMIN UNTUK KULIT

Image
Salam sayang

Rajin tak korang membelek-belek muka kat cermin tu.

Ada tak bintik-bintik hitam atau putih terutamanya di bahagian T (T-Zone). Kalau ada, senasib lah kita ye. Memang sangat rimas bila ternampak je makhluk putih dan hitam ni kan. Kekadangan tu rasa nak cungkil aje bagi keluar dan bersih kulit kita.

Selain masalah bintik atau noda hitam dan putih, apabila usia meningkat ke 40an, masalah jeragat pula akan timbul. Jeragat seringkali dikaitkan dengan masalah ketidakseimbangan hormon serta kekurangan sumber kolagen di dalam badan.

Untuk mengatasi masalah kulit sebenarnya pengambilan VITAMIN yang betul banyak membantu



i) Vitamin C

Vitamin C penting dalam pembentukan kolagen. Ramai di antara kita yang mengamalkan produk berunsurkan kolagen. Tetapi sebenarnya dengan pengambilan vitamin C yang konsisten ia membantu penghasilan kolagen yang lebih baik

Keistimewaan Vitamin C Shaklee >>> Terdiri daripada gabungan 120mg Bioflavonoid yang membantu tindakan vitamin C lebih efekt…

LECITHIN & KULIT CANTIK

Image
Salam sayang
Biasanya kita cuma dengar LECITHIN adalah EJEN PENCAIR LEMAK. Jarang sangat orang kata nak kulit lawa amik LECITHIN.
Namun apabila Pengacara Jemputan ketika Majlis Makan Malam Shaklee berkata yang pengambilan LECITHIN membantu menghasilkan KULIT yang CANTIK, membuatkan kak long tak senang duduk.
Hasil dari pencarian, maka inilah antara info yang boleh kak long kongsikan dengan kalian.
Lecithin membantu dalam pembentukan membran sel Lecithin membantu memberi kelembapan pada kulit Lecithin adalah salah satu nutrien yang menjadikan kulit lebih halus Lecithin membantu mengaktifkan metabolisme sel Lecithin sebagai ejen anti-penuaan