Showing posts with label kesuburan. Show all posts
Showing posts with label kesuburan. Show all posts
, , , ,

VIVIX - PREMIUM & EKSKLUSIF

Salam sayang 

Image result for vivix shaklee

VIVIX Shaklee

Ramai peminat Vivix ni. Kitorang SID ni selalu gelarkan Vivix ni Sirap Ajaib Shaklee :)

Vivix ni adalah minuman kesihatan berunsurkan tumbuhan. Yang membezakan Vivix ni dengan minuman jus kesihatan di pasaran adalah kerana ia dihasilkan dari bahan premium tau.

Vivix Shaklee merupakan satu kejayaan dalam revolusi anti penuaan selular. Vivix ini premium dan eksklusif kerana menggunakan tumbuhan yang sangat berkualiti. Kesemua bahan yang digunakan dalam penghasilan Vivix telahpun diuji terlebih dahulu di makmal oleh Saintis Shaklee. Vivix mengandungi resveratrol dan yang lebih menarik ia lengkap dengan polifenol tumbuhan menjadikan ia 10x lebih baik dari resveratrol sahaja dalam melambatkan proses penuaan sel.

Related image


Vivix bertindak melalui 4 mekanisma seperti yang ditunjukkan dalam rajah di bawah:

Image result for vivix shaklee

Apakah kebaikan RESVERATROL?

Jika ada yang nak mencuba?

Boleh hubungi 

Nur Adha @ Kak Long 
Pengedar Shaklee Sitiawan, Manjung & Lumut 
019-7987970
Share:
Read More
,

PCOS - PUNCA PERIOD TIDAK STABIL

Salam sayang 

Hari ni kak long nak cerita sikit masalah PCOS. PCOS ni antara masalah yang sering mengganggu kesuburan seseoarang wanita

´Polycystic ovary´ atau PCOS adalah suatu keadaan di mana kilang telur atau ovari yang terdapat pada seseorang wanita akan menjadi bengkak kerana benih-benih telur telah terperangkap di dalam ovari dan tidak dapat melakukan proses penetasan pada waktu subur. 

Dan apabila keadaan seperti ini berlaku, lama-kelamaan ovari akan membengkak dan menimbulkan pelbagai jenis masalah pada wanita tersebut.

Ciri ovari yang dapat dilihat oleh doktor pakar sakit puan semasa pemeriksaan ´vaginal ultrasound´ akan mendapati kedua-dua belah ovari bengkak dan membesar hingga dua atau tiga kali ganda daripada saiz biasa. 

Kelihatan ovari itu seolah-olah mengandungi bintik-bintik hitam iaitu apa yang digelar ´honeycomb appearance´. Bintik-bintik hitam inilah sebenarnya telur atau benih wanita yang telah terperangkap.

Siapa yang sering menghadapi masalah PCOS?
Wanita yang gemuk, pusingan haid tidak teratur dan terdapat rambut pada kaki, badan atau muka, maka mereka ini haruslah berwaspada kerana mungkin mengalami masalah kilang ovari bengkak atau ´polycystic ovary´. Peratus penyakit ini kian meningkat di kalangan wanita-wanita di Malaysia dan dianggarkan berada pada tahap yang agak membimbangkan kerana ia menjejaskan kesuburan dan keupayaan mereka untuk hamil dan melahirkan anak.


TANDA-TANDA PENYAKIT PCOS
------------------------------------------------

1. Tidak Subur atau Mandul
Kebanyakan pesakit PCOS datang berjumpa doktor pakar sakit puan kerana mereka mengalami masalah sukar hendak hamil walaupun sudah beberapa tahun berkahwin – masih belum mendapat zuriat dan telah lama mencuba. Ada yang berjaya mendapat anak pertama tetapi gagal untuk hamil lagi selepas itu dan mereka ini mudah mengalami peningkatan berat badan serta berlaku secara mendadak.

2. Haid Tidak Teratur
Tanda yang biasa bagi pesakit PCOS ialah kitaran haid yang tidak teratur, lambat datang haid dan kadang-kadang jarak antara haid begitu jauh sekali mencecah hingga 3 atau 6 bulan barulah datang haid yang berikutnya. Dan ada sesetengah wanita pula sampai setahun tidak datang haid.

3. Gemuk
Peningkatan berat badan menyebabkan seseorang wanita itu mengahadapi masalah kegemukan atau ´obese´, malah peningkat berat badan ini berlaku secara mendadak selepas ia berkahwin dan pada ketika itu pusingan haid pun menjadi lebih tidak teratur. Dan tahap kesuburan mereka sangat rendah ataupun langsung tidak subur kerana telur tidak dapat menetas.

4. Darah Haid Sedikit atau/dan Berpanjangan
Wanita yang mengidap penyakit PCOS akan mengalami haid yang sangat sedikit – hanya menitis selama dua atau tiga hari. Ada juga di kalangan mereka yang mengalami perdarahan yang berpanjangan hingga 15 ataupun 30 hari tanpa berhenti. Hal ini tidak terjadi pada wanita normal, seperti biasa haid akan keluar dengan sederhana selama seminggu.

5. Tumbuh Rambut
Tanda-tanda lain ialah tumbuh rambut pada kaki, tumbuh misai dan janggut – juga tumbuh rambut pada bahagian tangan dan ada kalanya di bahagian dada. Ini menandakan peningkatan hormon lelaki dalam darah wanita tersebut dan merupakan satu keadaan yang sering berlaku di kalangan pengidap penyakit PCOS ini.



Nur Adha @ Kak Long
Pengedar Shaklee Sitiawan, Manjung & Lumut
019-7987970
Share:
Read More
, , ,

VITAMIN CINTA ~ Bacaan khusus suami isteri

**peringatan...untuk bacaan suami isteri sahaja**

Produk yang kak long maksudkan adalah VITAMIN E.

Jika anda atau pasangan anda sering sakit atau bekerja terlalu kuat atau dalam keadaan tertekan sehingga menyebabkan kehidupan dan kesihatan seks anda terganggu, mungkin Vitamin E mampu membantu mengatasi masalah anda. 

Apa kebaikan Vitamin E untuk kesihatan seksual?

Bagi kaum lelaki, pengambilan Vitamin E selama seminggu secara konsisten dipercayai membantu dalam perkara-perkara berikut:
a) lebih banyak tenaga seksual
b) lebih keras
c) ereksi lebih lama
d) mudah teransang apabila disentuh
e) kepuasan seks yang lebih kuat dan kerap. 

Kebanyakan wanita yang mengambil vitamin E untuk sekurang-kurangnya 3 bulan didapati terdapat peningkatan terhadap keinginan terhadap seks, mudah teransang, lebih  sensasi, pelinciran yang lebih baik, dan tahap klimaks yang tinggi. 


Pengambilan Vitamin E bukan sahaja untuk kesihatan seks anda malah turut merangkumi kesihatan keseluruhan anda




Jika anda mahu mencuba vitamin Shakle...
Boleh email saya di nuradhamansor@yahoo.com atau sms di 019-7987970.
Konsultasi dan panduan pemakanan dan kesihatan akan diberikan percuma.
Share:
Read More
, , ,

VITAMIN E untuk KAUM ADAM???

Salam sayang

Biasanya bila kita sebut je VITAMIN E, apa yang kita nampak adalah berkaitan KULIT & WANITA... 

Vitamin E memang sangat dikenali dengan kesan keremajaan pada kulit ... Tapi korang semua tahu tak yang VITAMIN E sangat bagus manfaatnya untuk kaum ADAM???

Apa kata korang luangkan sedikit masa untuk membaca artikel berkaitan VITAMIN E dan KESIHATAN LELAKI di bawah ni

Selamat membaca 


Photo: Lelaki juga harus menjaga kesihatan demi menggalas tanggung jwb berat untuk menanggung seisi keluarga.   Dapatkan supplement kesihatan untuk kesihatan berpanjangan. 

Pm / sms / whatsapp 0197775430 untuk maklumat lanjut.


 
 Nur Adha @ Kak Long
Pengedar Shaklee Sitiawan, Manjung & Lumut
019-7987970
Share:
Read More
, , , ,

Masalah Keputihan di Kalangan Wanita

Salam semua...Hari ni kak long nak membawa kalian meneliti masalah yang sering dihadapi oleh kaum wanita sama ada yang masih remaja sehingga ke dewasa...Ada kala masalah ini dianggap taboo oleh sesetengah golongan namun kak long ingin menegaskan yang demi taraf kesihatan yang lebih baik seharusnya permasalahan ini dibincangkan dengan lebih terbuka dan berilmiah...

Keputihan merupakan masalah yang sering mengganggu urusan harian seseorang wanita...Bagaimana keputihan ini terjadi? Adakah ia benar-benar mengganggu kehidupan seharian?
Share:
Read More
, ,

Vitamin E Tingkatkan Risiko Kanser Prostat????

Kebelakangan kerap kali kumpulan kami (Euphoria Shaklee) menerima beberapa isu berkaitan dengan pengambilan suplemen yang menyebabkan terjadinya kanser ataupun penyakit kronik yang lain....

Arini kak long nak share dgn kawan2 semua berkaitan isu Vitamin E dengan kanser prostat....tentu kaum2 bapa di luar sana merasa tak tenteram berkaitan isu ini kan apatah lagi...dalam Shaklee..salah satu vitamin yang dicadangkan untuk pengambilan bagi kaum lelaki adalah VITAMIN E...tapi betul ke VITAMIN E penyebab kanser prostat...jom kita baca sedikit sebanyak info berkaitan VITAMIN E dari SHAKLEE...kak long mengambil info ini dari sifu kak long..iaitu kak Norita dr blog anakkuwiraku.com


Melalui bahan bacaan saya dari penulisan Dr Bruce Miller, kita perlu tahu apakah ciri-ciri vitamin  E yang selamat diambil bukan dalam jangka masa pendek tetapi juga dalam jangka panjang.


Saya cuba scan buku yang telah dialih bahasa dalam Bahasa Melayu demi memudahkan pembacaan kalian.

 

dan PALING PENTING PERLU TAHU KEPENTINGAN LABEL PADA BOTOL

* Sila klik pada gambar untuk besarkan imej.
Vitamin E Shaklee terdiri daripada Vitamin E d-alpha tocopherol concentrate and d-alpha tocopheryl acetate selain lengkap dengan Selenium [as selenium yeast].

Vitamin E sahaja tidak sempurna tanpa selenium. Pengambilan vitamin E perlulah lengkap dengan selenium untuk mendapat kesan pengambilan yang optimum manakala tanpa selenium ia boleh bertindak sebagai toksik dalam jangka panjang kerana ia tidak dapat melaksanakan fungsinya dengan baik.
Sekiranya anda pengamal vitamin E selain jenama Shaklee, pastikan juga anda membeli vitamin selenium supaya vitamin E anda dapat berfungsi dengan lebih baik.
Sama seperti Vitamin A, kita tidak boleh mengambil Vitamin A berlebihan kerana ia boleh mengakibatkan toksik kepada badan melainkan kita mengambil vitamin Pro- Vitamin  A seperti Beta Carotene yang mana ia hanya akan ditukar kepada vitamin A bila diperlukan saja.

Makanlah vitamin E bersumber semulajadi dan ini boleh dilihat pada label botol vitamin anda sama ada ia 'd' atau 'l'.
Bagi yang bertulis pada label dengan 'd' ini bermakna ia adalah sumber asli. Manakala 'l' adalah sumber tiruan atau sumber kimia. Mengapa perlu memilih sumber asli? Supaya lebih mudah diserap oleh badan berbanding sumber tiruan atau sumber kimia kerana jika tidak dapat diserap oleh badan , ini akan menyebabkan toksik kemudan hari dan penyebab kepada wujudnya abnormal sel dalam badan.

Mungkin anda merasakan vitamin E Shaklee mahal berbanding vitamin E di luar sana [ dalam pasaran] tetapi kita perlu tahu nilai yang kita bayar. Vitamin E Shaklee adalah bersumberkan asli dan lengkap dengan selenium.

Adakah kerana hendak jimat hari ini anda menanggung risiko yang besar kemudian hari?  

Renung -renungkan...... 

Jangan lupa cuba belek vitamin E yang ada di rumah anda!  



Jika anda mahu mencuba vitamin Shaklee & mendapat harga istimewa dari saya? Boleh email saya di nuradhamansor@yahoo.com atau sms di 019-7987970. Konsultasi dan panduan pemakanan dan kesihatan akan diberikan percuma.
Share:
Read More
, , , ,

BaGaiKan SYurGa - Setiap MalaM adAlah Malam JuMaAt

Wah..tajuk dah menarik...apa yg buat setiap malam bagaikan Malam Jumaat tu kak long oii...ni bari hari Isnin kak long...apa yg kak long melalut pagi2 buta ni...


Mesti semua tertanya-tanya kenapa entry kak long pagi ni agak 18sx ke 21 sx ni....semuanya gara-gara testimoni seorang sahabat selepas mencuba produk shaklee...iaitu...ALFALFA complex...


Pada mulanya beliau mengambil alfalfa ini adalah untuk masalah keputihan...boleh baca di sini untuk kelebihan alfalfa...dan pada masa yang sama membantu beliau dan suami menjadi lebih intim.....kita ikuti pengalaman beliau...

_______________________________________________________

Pengalaman mama sendiri, sebagaimana yang ibu - ibu ketahui alfalfa shaklee bukan sahaja boleh menjadi milk booster kepada kita, malah ia juga mempunyai banyak lagi keistimewaan. Mama nak kongsikan bersama ibu - ibu :

1) Senjak mama mengamalkan alfalfa, masalah keputihan mmg kurang. Ini kerana..terus terang mama cerita..baba sangat2 memuji selepas mama mengamalkannya. Hubungan kami juga menjadi lebih mesra. Bila baba dah puji, mama seronoklah..heheeee. Mama terasa diri mama begitu bersih, lagi satu nak solat pun senang..tidak perlu risau!

2) Mama mengalami masalah sembelit dari sekolah lagi. Mama masih ingat, arwah opah Qaireen selalu cakap macam ni kalau mama dalam toilet "Dilla ko ni berak tahi batu ke?" tapi itulah kenyataannya. Bayangkan senjak dari dulu mama "terseksa" setiap kali nak membuang. Kadang2 tu sampai berdarah! Seminggu tak lebih dari 3 kali membuang. Tapi sekarang Alahmdulillah seminggu 4 ke 6 kali membuang, dan yang paling penting tiada lagi darah yang keluar.

3) Mama juga salah seorang yang mempunyai penyakit eczema. Mama mmg tidak boleh duduk di tempat2 yang kotor, ada rumput, berhabuk, berpasir dan banyak lagi. Malah cadar tilam mama pun, mama akan ganti setiap minggu. Tapi sekarang, Alhamdulillah..seronok sangat bila mama join SGM, sebab waktu SGM kami duduk di tikar yang dibentang atas rumput. Masalah bintik2 dan gatal2 mmg tiada. 
________________________________________________

Jadi kawan-kawan...atau ibu - ibu yang mengalami masalah seperti sahabat kak long ni, suka kak long cadangkan mengambil set B tambah Vitamin E....nak tahu kenapa kena tambah vitamin E...boleh baca di sini kelebihan Vitamin E.... 


Mahu mencuba vitamin Shaklee? Boleh sms kan kepada kak long 019-7987970. Salam mesra dari kak long
Share:
Read More
, , , , , ,

KalSiUm...UntUk GiGi & TuLanG SahaJa Ke???

Dipetik dari blog Pn Fiza..tentang kepentingan kalsium...yelah kan ..selama ni kalau sebut kalsium..kita hanya kaitkan dengan tulang..gigi yang kuat...sebenarnya ia amat penting lebih dari itu....mari kita baca...



Sebenarnya kalsium amat penting dalam kehidupan manusia secara keseluruhan. 99% daripada sumber kalsium berada dalam tulang dan 1 % lagi berada di dalam darah, gigi dan tisu.Kalsium untuk pembentukan tulang dan gigi yang kuat. Oke, Ini semua orang tahu, termasuklah budak sekolah rendah. Kalsium memastikan tulang kita padat dan kukuSavedh. Ini bagi memastikan kita boleh berdiri tegak. Jika kurang kalsium, tulang kita ada ruang kosong, rapuh dan mudah patah.
Kesuburan. Kajian oleh para ilmuan dalam bidang kesihatan mendapati di hujung sperma terdapat komponen kalsium yang berfungsi membelah dan menembusi dinding telur, kemudian barulah berlaku pembentukan janin. Jadi, sebenarnya tidak semudah itu sperma dapat masuk ke dalam ovum, perlu ada kalsium. Berita baik untuk mereka yang belum dikurniakan anak. Mungkin perlu tingkatkan pengambilan kalsiumterutama pada si suami.
Membantu fungsi otot dan jaringan saraf
Menurut satu sumber yang saya baca, kajian saraf adalah yang paling rumit untuk difahami. Sistem saraf bertugas sebagai pengendali. Ibarat stereng kereta. Kalau tiada stereng bagaimana hendak memandu. Kalau system saraf kita tidak berfungsi, kita jadi lumpuh. Kalau sesiapa yang pernah mengikuti perkembangan komposer terkenal, Seri Bayu pasti tahu, betapa beliau menghadapi satu ujian yang hebat iaitu menderita penyakit saraf. 1%kalsium yang berada di luar tulang ini, memang kecil tapi besar impaknya pada tubuh manusia.
Kalsium memastikan otot dapat meregang dan mengecut. Orang yang merasa kebas atau kesemutan adalah kerana ototnya tidak meregang dan berkontraksi. Sewaktu mengandungkan Aisyah, saya pernah rasa kejang kaki. Biasa dialami oleh wanita mengandung. Melalui pembacaan, ia dikatakan berlaku apabila mesej dari otak tidak sampai ke otot dan saraf. Proses penghantaran maklumat inilah yang dipanggil neurotransmitter. Ion kalsium membantu pelepasan neurotransmitter. Ketiadaan kalsium menyebabkan maklumat tidak sampai kepada penerima iaitu otot dan saraf. Akibatnya, badan tidak dapat bergerak kerana tidak menerima arahan. Gejala paling ringan ialah, kekejangan otot. Teringat seorang teman saya, tiba2 beliau tidak dapat menaip. Doktor mengesahkan beliau ada masalah saraf. Apa yang saya tahu, beliau menyusukan anak dan bekerja. Mungkin pengambilan kalsium dapat membantu selain ubat-ubatan

Kalsium juga bertindak sebagai alarm kepada system imun. Kedatangan virus dan kuman akan dimusnahkan oleh system imun kita. Namun, sebelum tentera pertahanan badan kita dapat bertindak, ion kalsiumlah yang akan membawa arahan supaya sel-sel imun bertindak memerangi virus dan kuman tersebut. Kekurangan kalsium menyebabkan system pertahanan badan kita tidak berfungsi sepenuhnya. Gejala yang biasa didapati ialah keradangan kulit seperti ekzema, kudis, jerawat, dan sebagainya lagi.

Melancarkan sistem jantung dan aliran darah.
Jantung adalah nadi kehidupan manusia. Otot jantung bergerak apabila menerima arahan daripada kalsium. Dikatakan kalsium mengaktifkan sejenis protein yang bertindak menggerakkan otot jantung dan mengalirkan darah. Apabila kalsium dalam darah kurang, kelenjar parathyroid akan mengarahkan kalsium dari tulang masuk ke dalam pembuluh darah. Masalahnya kalsium dari tulang ini tidak menjalankan fungsi kalsium di pembuluh darah. Ia mengikat lemak di jaringan pembuluh darah sehingga mengakibatkan salur darah mengeras, tebal dan menyukarkan aliran darah. Kemudian, berlakulah masalah hipertensi atau tekanan darah tinggi. Lebih parah lagi, ianya membawa kepada masalah strok dimana anggota badan tidak dapat digerakkan.
Saya pernah cerita mengenai emak saya, beliau dulu mengalami masalah jantung yang agak lemah dan mengambil Aspirin bagi membantu jantungnya berdegup. Tetapi sekarang Alhamdulillah, pernafasannya lebih lancar dan tidak tersekat-sekat walau banyak bergerak dan berjalan. Memang benar, kalsium menguatkan degupan jantung dan boleh mengurangkan lemak dalam darah.

Gejala-gejala seperti di atas tidak berlaku dalam jangka masa pendek. Ia akan muncul apabila melewati usia tua. Ia datang sedikit demi sedikit. Kita tidak sedar sehinggalah ia menjadi parah. Tidak mengapa tulang rapuh, gigi patah dan rosak tetapi kalau system saraf tidak berfungsi, apalagi yang kita boleh lakukan.Jelas sekali, peranan kalsium memberi impak yang cukup besar dalam kesihatan manusia dan kelangsungan hidup. Kekurangan kalsium boleh menjadi punca serangan pelbagai penyakit kronik. Mencegah itu lebih baik dari merawat. Cegahlah sebelum menjadi lebih parah

*Sumber kalsium: susu, yogurt, keju, telur,daging,produk2 tenusu,

Di Shaklee....supplemen kalsium dikenali sebagai Ostematrix..gabungan Calcium Magenisum lengkap dengan vitamin D… Sebiji OsteMatrixmembekalkan 250mg Kalsium dan 100IU Vitamin D. Maka, untuk mendapatkan 100% nilai harian Vitamin D dan Kalsium, anda perlu ambil sebanyak 4 biji OsteMatrix setiap hari..




Mahu mencuba vitamin Shaklee? Boleh sms kan kepada kak long 019-7987970. Salam mesra dari kak long
Share:
Read More
, , , , ,

SaMPai BiLa Nak MAkAn ViTAmIn


Bergantung Hidup Kepada Vitamin?

by MOMMY LYNA
Ramai yang mengadu kepada saya bahawa “Bila ambil vitamin Shaklee baru rasa OK, kalau tak, lembik saja. Adakah ini petanda buruk, iaitu saya terpaksa bergantung hidup kepada vitamin?”
Vitamin yang memberi tenaga (sebenarnya menukarkan makanan kepada tenaga), iaitu B Complex adalah vitamin larut air. Vitamin jenis ini tidak bertahan lama di dalam badan, seperti juga vitamin C yang dengan cepat sekali keluar dari tubuh (namun vitamin C Shaklee adalah sustained-release bermakna dilepaskan perlahan2).
 
Jadi, B Complex ni diperlukan oleh tubuh kita setiap hari, umpama air dalam balang yang perlu di-refill setiap kali ia habis. Jadi tidak hairan jika saban hari sekiranya tidak mengambil vitamin, seseorang itu berasa lesu saja. Itu bukan petanda anda bergantung kepada vitamin, tetapi diet harian anda memang kurang vitamin, jadi anda memerlukan supplement tersebut bagi membantu tubuh anda bekerja.
Namun, dalam hal ini anda harus hati-hati. BUKAN SEMUA VITAMIN yang memberi kesan positif kepada tubuh. Ada vitamin yang dibuat secara sintetik yang memberi isyarat ‘mengelirukan’ kepada tubuh, sehingga tanpa mengambilnya, tubuh memang tak mampu nak bekerja, walaupun dah cukup seimbang dan bagus makanan yang anda ambil.


Mencari vitamin penambah tenaga...Mahu mencuba vitamin Shaklee? 
Boleh sms kan kepada kak long 019-7987970. Salam mesra dari kak long
Share:
Read More
, , , , ,

Set MaNa UnTuk AnDa...

Sebagai ‘newcomer’ dalam era pemakanan nutrisi, ramai yang tidak mengetahui tentang vitamin dan mineral yang sesuai dengan dirinya. Ramai yang mungkin ‘tersalah’ ambil vitamin, yang mana tidak mengambil jenis yang tubuhnya benar-benar perlukan. Misalnya seorang yang stress tapi tak ambil b complex. Malah, ramai yang tidak tahu vitamin dan mineral yang sesuai untuk mereka.

Oleh kerana itu kami telah menyediakan set-set yang mudah untuk dipilih mengikut kesesuaian, pengguna. 


Jadi, set vitamin yang mana satukah untuk anda?

Set A (Optimum) – set A ialah set asas untuk kesihatan tubuh badan. Semua orang dewasa, remaja serta warga emas sesuai untuk menggunakan set ini yang terdiri dari Vitalea, B Complex dan Vita-C.

Set B (Breastfeeding) – walaupun set B adalah set penyusuan, namun ia sesuai untuk setiap golongan kerana kebaikan alfalfa yang terkandung dalam set ini adalah sangat banyak (selain penggalak susu). Baca tentang kebaikan alfalfa di link ini. Set penyusuan ini terdiri dari Vitalea, B Complex, Vita C dan Alfalfa.

Set C (confinement) – set bersalin dan berpantang, khas untuk ibu-ibu yang mementingkan kecergasan untuk menguruskan bayi, mengelakkan meroyan, memulihkan luka serta sesuai untuk penyusuan. Set ini terdiri dari Vitalea, B Complex, Vita C dan Zinc.

Set C+Milk Booster – set bersalin dan berpantang sama seperti set C dengan tambahan alfalfa untuk penyusuan.

Set D (skincare) – set penjagaan kulit wajah khas buat mereka yang mengalami masalah kulit. Ia juga adalah set antioksidan bagi mencegah kanser serta kesihatan tubuh badan secara umumnya. Set D terdiri dari B Complex, Vita C dan Vita E.

Set E (breastfeeding & bones) – set E terdiri dari set penyusuan bersama tambahan kalsium. Sesuai juga untuk para wanita bagi mengelakkan osteoperosis. Ostematrix (kalsium) adalah mengandungi vitamin D untuk penyerapan kalsium.

Set F (feminin) – lumrah bagi wanita mengalami pelbagai masalah kewanitaan. Set feminin ini boleh membantu anda mengatasi masalah seperti keputihan, sakit urat dan sendi, keradangan dan sebagainya. Set F terdiri dari Vita E dan Alfalfa.

Set G (5 serangkai) - set untuk mereka yang bermasalah elergi, resdung, asma, gegata, ekzema dan alahan. Ia mengandungi B complex, Vita C dan Alfalfa.

Set H (immune booster) – khas buat mereka yang mengalami masalah 
imuniti tubuh, misalnya kerap sakit, mereka yang menghidap asma, sering demam dan sebagainya. Nutriferon menguatkan imuniti tubuh. Set ini terdiri dari Nutriferon.


Set J1 – set ini adalah untuk mereka yang hamil trimester pertama (bulan 1-3). Terdiri dari Vitalea, B Complex, Vita C dan Ostematrix.

Set J2 – set kehamilan trimester kedua dan ketiga, mengandungi vitamin dan mineral seperti di atas dengan tambahan Omega Guard.



credit


Set di atas adalah set yang telah kak long pakejkan untuk kemudahan pengguna. Kekawan boleh hubungi kak long di talian 019-7987970 atau email nuradhamansor@yahoo.com untuk consultation.
Share:
Read More
, ,

KesUbURaN...cARa MenGatAsI...

Jom kita kongsi tentang masalah ketidaksuburan di kalangan pasangan yg dah lebih setahun berkahwin tapi belum berjaya dikurniakan cahayamata. Credit to MommyLyna:)

Ketidaksuburan adalah keadaan yang mana seorang wanita gagal hamil selepas melakukan persetubuhan tanpa sebarang alat pelindung (protection), walaupun semasa ovulasi dalam tempoh setahun atau lebih, dan ketidakmampuan seseorang wanita untuk meneruskan kehamilan hingga cukup bulan (keguguran).

Kegagalan mendapatkan zuriat merupakan isu serius bagi sesetengah pasangan, yang mana ia mungkin membawa kepada makan hati malah ada sehingga membawa kepada perceraian!

Ketidaksuburan biasanya ditujukan kepada wanita. Tidak! Kerana 40% dari kes ketidaksuburan dilaporkan berpunca dari wanita. Mengejutkan kerana 40% kes berpunca dari lelaki! Manakala 20% lagi adalah kedua-dua pasangan tersebut.

Punca wanita tidak subur:

* Kegagalan berovulasi, atau menghasilkan telur (ovum). Ini berkaitan dengan ketidakseimbangan hormon.
* Terdapat halangan dari ovum yang dihasilkan di ovari untuk bergerak ke uterus. Ini biasanya disebabkan oleh endometriosis, cyst, terdapat jangkitan, atau ketumbuhan pada bahagian berkenaan (tiub falopio).
* Penyakit berkaitan kelamin.
* Penyakit berkaitan masalah pelvik.
* Merokok.
* Pengambilan kafein yang berlebihan.
* Terlalu gemuk atau terlalu kurus.
* Faktor usia (Tahap kesuburan semakin menurun apabila seorang wanita mencapai umur 35 tahun).

Punca lelaki tidak subur:

* Bilangan sperma yang sedikit (low sperm count)
* Sperma kurang cergas
* Sperma yang tidak sempurna
* Sekatan pada saluran semen
* Pemakaian seluar dalam yang ketat menyebabkan bahagian testis menjadi panas dan menurunkan tahap penghasilan sperma.

Punca kedua2 lelaki dan perempuan tidak subur:

* Kesan dari tekanan perasaan, sakit jiwa dan pelbagai masalah berkaitan emosi.
* Pendedahan terhadap punca radiasi.
* Pencemaran contohnya disebabkan oleh racun (rumpai, serangga, etc) dan sebarang racun lain.

Antara cara-cara untuk menanganinya
Pengambilan Vitamin-Vitamin Untuk Tingkatkan Kesuburan:

Vitamin E - membantu menstabilkan hormon reproduktif pada kedua2 lelaki dan wanita.
Zinc - meningkatkan tahap testosteron dan bilangan sperma pada lelaki.
Vitamin C - Berperanan dalam pembentukan sperma.
B Complex - Memberi ketenangan jiwa dan menstabilkan hormon.

Bagi yang ingin mencuba vitamin bagi meningkatkan kesuburan, saya cadangkan kedua2 suami isteri mengambil Set A yang terdiri dari Vita Lea (multivitamin), B Complex dan Vitamin C, ditambah dengan Vitamin E. Untuk lelaki, tambah satu lagi pengambilan zinc bagi membantu tahap kesuburan anda.

Di samping itu, kurangkan minum dan makan dari sumber kafein sekiranya anda penggemar kopi, berhenti merokok dan berendamlah dengan air sejuk, kerana berendam air panas boleh merencatkan penghasilan sperma.

Sila dapatkan nasihat doktor pakar sekiranya anda mahu mengambil sebarang ubat untuk subur atau menjalani rawatan kesuburan. Saya doakan pasangan suami isteri yang sah dipermudahkan untuk mendapatkan cahaya mata dan bahagia bersamanya :) Amin

Share:
Read More