Posts

Showing posts with the label semasa

Awas! Daging lembu daripada Babi..

Image
Arini kak long cek email yg dah berhari2 tersimpan dalam inbox...jd sementara ada masa terluang ni...boleh la cek2 apa yg patut....ada satu email yg cukup menggemparkan....dan kak long nak berkongsi dgn semua...Harap2 kita tak terjebak dgn mende mcm ni ye kawan-kawan...
Selamat membaca...


TKO Dilulus untuk paparan oleh aya
Oleh: waksab

lembu atau babi?

Orang China ni bukan sahaja pandai membuat pelbagai barang tiruan malah bahan makanan juga termasuk telur dan daging. Yang utama ialah untung, tidak peduli apa kesannya kepada pengguna. Memandangkan semuanya tidak memberikan kesan sampingan pada kadar segera dan hanya terjadi pada jangka masa panjang, mereka tidak takut untuk melakukannya. Atas dasar mengaut untung sebanyak-banyaknya dalam perniagaan mereka sanggup melakukan apa sahaja, mereka terus berenovasi mencipta sesuatu yang baru.  Mereka berjaya membuat telur tiruan malah lebih menarik mereka berjaya menukarkan daging babi menjadi daging lembu yang dinamakan "daging lembu tiruan&…

BeRjALAn kAki..kEPEntiNgANNya...

8 penyakit yang boleh sembuh dengan berjalan kaki SUMBER: selatanonline
Jika anda selama ini malas untuk berjalan , fikirkanlah kembali. Menurut satu kajian, berjalan boleh mengurangkan lapan jenis penyakit. Malah boleh menyembuhkan penyakit tanpa harus mengeluarkan wang.
Mulai sekarang rajin-rajinlah berjalan dan rasakan manfaatnya. Berikut 8 jenis penyakit yang boleh disembuhkan dengan berjalan yang bertumpu pada kaki tersebut.
1. Serangan Jantung : Berjalan boleh mengurangkan risiko serangan jantung. Otot jantung memerlukan aliran darah lebih deras (dari pembuluh koroner ) agar segar dan berfungsi normal mengepam darah tanpa henti.
Berjalan dengan cepat boleh mengalirkan darah ke dalam jantung. Dengan sering berjalan , kolesterol baik (HDL) yang bekerja sebagai spans penyerap kolesterol (LDL) akan meningkat dengan berjalan kaki tergopoh-gopoh.
Tidak banyak cara di luar dapat mengubat seperti ini. Berjalan dengan cepat boleh menurunkan risiko serangan jantung.
2. Stroke : Satu kajian dilak…

Kumpulan mafia bantu mangsa gempa, tsunami

2011/03/25 TOKYO: Kumpulan mafia Jepun turut membantu ketika negara itu mengalami saat genting akibat gempa bumi dan tsunami 11 Mac lalu apabila turut melakukan tugas sivik yang memerlukan kekuatan mental dan fizikal. 

Sehari selepas gempa bumi, Inagawa-kai (kumpulan penjenayah terancang ketiga terbesar di Jepun yang diasaskan pada 1948) menghantar 25 trak empat tan dipenuhi lampin pakai buang, mee segera ramen, bateri, lampu picit, minuman dan keperluan harian ke kawasan Tohoku.
Seorang anggota Sumiyoshi-kai, kumpulan penjenayah kedua terbesar pula menawarkan perlindungan kepada warga asing.
Yamaguchi-gumi, kumpulan jenayah terbesar Jepun di bawah kepimpinan Tadashi Irie, juga membuka pejabatnya di seluruh negara kepada orang awam dan menghantar trak dipenuhi bekalan, namun secara senyap-senyap. 

Antara tengah malam 12 Mac dan awal pagi 13 Mac lalu, ahli Inagawa-kai di sini menghantar 50 tan bekalan ke Dewan Bandaraya Hitachinaka di daerah Ibaraki. 

Bekalan termasuk mee cawan ramen, tauge,…

pErHimPunAN - HArAm dan HalaL ???

Salam buat teman-teman..

Tadi petang kak long ada tengok berita terkini...ada 2 berita yang ke udara masa tu:

1) Perhimpunan HARAM - yang buat perhimpunan..HINDRAF...adalah 109 orang ditangkap sebab menyertai perhimpunan tu...
depa ni dah takde kerja kot..tu yang suka nak menambah-nambah kerja tu..yang kesiannya bapak polisi...tak pasal-pasal dah menambah kerja depa...berita malam tadi pun KPN dah bagi amaran kat HINDRAF ni..tapi depa ni saja nak menguji kerajaan kot....hmm..entahler...

2) Perhimpunan HALAL - gara-gara ponteng perhimpunan di sekolah...seramai 11 orang pelajar perempuan mendakwa telah dicabul oleh seorang guru...sebagai hukuman mereka ponteng....
Guru...bukanke mereka adalah role model kepada anak murid...menjadi pendukung bangsa...tapi kalau mcm ni gayanyer...macam mana la nak hasilkan anak murid yang cemerlang, gemilang dan terbilang...tak paham betul la kak long...

Agaknye ni la tanda-tanda dunia akhir zaman...sama-sama la kita berusaha agar kita tidak tergolong dal…