Posts

Showing posts with the label vitamin

Rahsia Vitamin Shaklee - RahsiaSihat.com

Image
Salam sayang 

Minggu lepas kak long ada update beberapa entri berkaitan Omega 3 kan.

Mungkin ada yang musykil, EHHHH 1 vitamin boleh tapau semua penyakit ke? Kak long jawab dengan senyuman manis dulu ye


Vitamin ni seperti yang korang sedia maklum, diambil untuk mencukupkan nutrisi yang lompang-lompang di dalam badan kita. Tak kiralah yang lompang tu di bahagian mana pun.

Jadi sebenarnya jika ada yang berkata, kenapa saya ambil sekian vitamin, saya dapat sekian kesan dan juga kesan tambahan yang lain ye. Inilah sebab yang sebenar.

Badan kita ni unik dan ia mempunyai sistem pemulihan sendiri. Maksudnya di sini, ada penyakit yang datang adalah disebabkan kekurangan mikronutrien. Jadi bila kita dah mencukupkan mikronutrien tu dalam menu diet harian kita, secara tak langsung, bahagian yang sakit tu dah pulih dan boleh berfungsi seperti sedia kala.

Sebab itulah, kenapa bila kita dah mula mengamalkan vitamin dan pemakanan sihat, kita mula rasakan perubahan kesihatan yang lebih baik. Sebenarny…

Vitamin Tu Apa?

Vitamin
Vitamin adalah nutrien tertentu yang diekstrak dan dikonsetratkan mengikut dos-dos tertentu. Sumber vitamin boleh diperolehi sama ada dari bahan semulajadi (haiwan dan tumbuhan) ataupun diproses secara sintetik menggunakan formula kimia.
Vitamin pada asasnya bertindak dari dalam, iaitu dengan memperbaiki kembali sel dan struktur sel kita.Untuk sel tu kembali pulih, tempoh masa 90 sehingga 120 hari diperlukan. Jadi sepanjang tempoh tersebut sel yang bakal dibnina dan dibentuk perlu mendapat makanan atau sumber yang berkhasiat dan kaya dengan nutrien baru lah sel tu terbina dengan cantik. Bila unit terkecil iaitu sel dalam badan kita dah sihat, secara tidak langsung ia akan terbias pada keadaan kulit. Kulit yang sihat tentu nampak lebih cantik, bukan?
Ingat ye kawan-kawan, kita kena amalkan vitamin tu sekurang-kurangnya 3 bulan dengan konsisten bukan sekjap makan sekejap tinggal dan  bukan setakat  2 minggu lepas tu nak nampak hasil yang cepat.
Nak dapatkan konsultasi penuh ten…