Posts

Showing posts with the label vitamin E

BAHAN RAHSIA VITAMIN E - Pengedar Shaklee Manjung

Image
Korang tau tak apa BAHAN RAHSIA dalam VITAMIN E SHAKLEE?




Nak tau apa dia? Ini dia minyak biji anggur.

Minyak biji anggur ni merupakan agen antioksidan yang sangat bagus. Ia berfungsi dalam mempercepatkan pertumbuhan sel kulit dan juga melembutkan kulit. Ia mempunyai kandungan asid linoleik yang tinggi.


Kalau korang perasan, ada sesetengah bahan kosmetik pun ada minyak biji anggur ni tau.

Minyak ini sangat bermanfaat dalam memperbaiki kulit rosak, kulit kasar, bermasalah atau kulit terbakar disebabkan pancaran matahari.

Nampak gayanya macam boleh buat sunscreen je kan hehehe. Sebab tu lah kalau siapa yang mengamalkan VITAMIN E ni ibarat dah ada pelindung sinar uv. Bukan setakat kat muka tapi seluruh badan. Best kan.

Ibu-ibu yang ada masalah tumit atau siku kasar, jom kita cuba. 
Manalah tahu, boleh buat testimony sendiri lepas ni
Berminat menjadi ahli Shaklee atau mencuba produk?
Hubungi
Nur Adha @ Kak Long  Pengedar Shaklee Sitiawan, Manjung & Lumut  019-7987970  nuradhamansor@yahoo.com

VITAMIN UNTUK KULIT

Image
Salam sayang

Rajin tak korang membelek-belek muka kat cermin tu.

Ada tak bintik-bintik hitam atau putih terutamanya di bahagian T (T-Zone). Kalau ada, senasib lah kita ye. Memang sangat rimas bila ternampak je makhluk putih dan hitam ni kan. Kekadangan tu rasa nak cungkil aje bagi keluar dan bersih kulit kita.

Selain masalah bintik atau noda hitam dan putih, apabila usia meningkat ke 40an, masalah jeragat pula akan timbul. Jeragat seringkali dikaitkan dengan masalah ketidakseimbangan hormon serta kekurangan sumber kolagen di dalam badan.

Untuk mengatasi masalah kulit sebenarnya pengambilan VITAMIN yang betul banyak membantu



i) Vitamin C

Vitamin C penting dalam pembentukan kolagen. Ramai di antara kita yang mengamalkan produk berunsurkan kolagen. Tetapi sebenarnya dengan pengambilan vitamin C yang konsisten ia membantu penghasilan kolagen yang lebih baik

Keistimewaan Vitamin C Shaklee >>> Terdiri daripada gabungan 120mg Bioflavonoid yang membantu tindakan vitamin C lebih efekt…

PROMOSI BERGANDA - VIT C & VIT E

Image
Salam sayang 

Promosi bulan baru kembali lagi... Kedua-duanya berkaitan kecantikan kulit, anti penuaan dan imun sistem

Nak tau ke apa promo bulan ni...



Dan yang seronok lagi.... Berganda-ganda seronoknya... Ada TWIN PACK... Sesuai untuk para pelanggan yang membeli untuk dikonsumsi sendiri

Nur Adha @ Kak Long
Pengedar Shaklee Sitiawan, Manjung & Lumut
019-7987970

Bila SET CANTIK menunjukkan HASIL

Image
Salam sayang
Tentu ramai yan nak kelihatan cantik dengan kulit yang sihat menjelang Hari Raya nanti ye..
Hari ni kak long sharekan testimoni seorang pengamal SET CANTIK kami.
Apa yang terkandung dalam SET CANTIK kami?
SET CANTIK mengandungi 
VITAMIN C SUSTAINED RELEASE 500gm - bertindak sebagai antioksidan  -membantu pembinaan kolagen pada kulit
VITAMIN E COMPLEX - salah satu vitamin yang mampu mengurangkan parut  - menghalang pembentukan sel abnormal
VITAMIN B COMPLEX - sangat bagus untuk menenangkan saraf - menjadikan kulit wajah lebih berseri-seri


Jika berminat untuk mencuba SET CANTIK, KLIK je kat ikon di bawah ni.  Selamat bershopping

VITAMIN E UNTUK KITA SEMUA

Image
Salam sayang

**Ini adalah pinned post. Sila scroll ke bawah untuk entry terkini
Alhamdulillah, Jun 2014 dah mula menjengah. Hampir setengah tahun 2014 telah kita lalui.
Bila bulan baru, tentu ramai yang tertanya-tanya apakah PROMOSI SHAKLEE JUN 2014.
Khusus untuk semua pembaca rahsiasihat.com, PROMOSI JUN 2014 adalah....

Nantikan entry-entry berkaitan VITAMIN E yang akan kak long kongsikan dengan kalian
Tungguuuuuu....


 Nur Adha
Pengedar Shaklee Sitiawan, Manjung & Lumut
019-7987970

VITAMIN CINTA ~ Bacaan khusus suami isteri

Image
**peringatan...untuk bacaan suami isteri sahaja**
Produk yang kak long maksudkan adalah VITAMIN E.
Jika anda atau pasangan anda sering sakit atau bekerja terlalu kuat atau dalam keadaan tertekan sehingga menyebabkan kehidupan dan kesihatan seks anda terganggu, mungkin Vitamin E mampu membantu mengatasi masalah anda. 
Apa kebaikan Vitamin E untuk kesihatan seksual?
Bagi kaum lelaki, pengambilan Vitamin E selama seminggu secara konsisten dipercayai membantu dalam perkara-perkara berikut: a) lebih banyak tenaga seksual b) lebih keras c) ereksi lebih lama d) mudah teransang apabila disentuh e) kepuasan seks yang lebih kuat dan kerap. 
Kebanyakan wanita yang mengambil vitamin E untuk sekurang-kurangnya 3 bulan didapati terdapat peningkatan terhadap keinginan terhadap seks, mudah teransang, lebih  sensasi, pelinciran yang lebih baik, dan tahap klimaks yang tinggi. 

Pengambilan Vitamin E bukan sahaja untuk kesihatan seks anda malah turut merangkumi kesihatan keseluruhan anda



Jika anda mahu m…

BAGAIMANA NAK MEMILIH VITAMIN E YANG BETUL

Image
Salam sayang
Vitamin E biasanya hadir dalam 2 bentuk sama ada semula jadi atau sintetik.Vitamin E semula jadi lebih baik diserap di dalam badan berbanding bentuk sintetik. 
Untuk mengetahui sama ada VITAMIN E itu semula jadi atau sintetik adalah dengan melihat pada label vitamin tersebut. Vitamin E semulajadi berlabel dengan "d-alpha-tokoferol" manakala untuk sintetik labelnya adalah "dl-alpha-tokoferol".
Apa beza antara sintetik dan semulajadi?
Vitamin E semulajadi - d-alpha-tokoferol 1mg = 1.5 IU
Vitamin sintetik E - dl-alpha-tokoferol 1mg = 1.0 IU
Berdasarkan jadual kesetaraan di atas, kita boleh melihat yang Vitamin E semulajadi adalah 1.5 kali lebih berkesan berbanding sintetik. 
sumber

Jangan risau ye sebab  VITAMIN E SHAKLEE didatangkan dalam bentuk semulajadi.  Yang lebih baik, Vitamin E Shaklee dilengkapi dengan unsur SELENIUM. Unsur selenium inilah yang meningkatkan penyerapan Vitamin E dalam badan kita.
Jadi anda dah tau Vitamin E mana yang ingin dibeli? Kak lon…

VITAMIN E untuk KAUM ADAM???

Image
Salam sayang
Biasanya bila kita sebut je VITAMIN E, apa yang kita nampak adalah berkaitan KULIT & WANITA... 
Vitamin E memang sangat dikenali dengan kesan keremajaan pada kulit ... Tapi korang semua tahu tak yang VITAMIN E sangat bagus manfaatnya untuk kaum ADAM???
Apa kata korang luangkan sedikit masa untuk membaca artikel berkaitan VITAMIN E dan KESIHATAN LELAKI di bawah ni
Selamat membaca 




 Nur Adha @ Kak Long
Pengedar Shaklee Sitiawan, Manjung & Lumut
019-7987970

TIADA KESAN LECUR DENGAN VIT E

Image
Salam sayang

Bila tengok promo bulan ni, teringat satu peristiwa...


Seorang 'anak biz' kak long ni, pagi-pagi dah berwasap...  Bertanya apa yang boleh digunakan jika kaki terkena air panas..  Alkisahnya, si anak menendang cerek air panas lalu tertumpah ke atas kaki si ibu...
Apa yang kak long boleh bagitahu yelah,  cuba sapukan tempat yang terkena air panas tu denganVITAMIN E. Alhamdulillah, dapat respon yang baik dari beliau...  Biasanya jika kita terkena air atau minyak panas, tentu tempat tu akan merah-merah, berasa perit dan pedih dan adakala kulit akan menggelembung.
Alhamdulillah, yang sebaliknya pula berlaku jika tempat melecur tu disapu denganVitamin E. Kulit kurang kemerahan, tiada menggelembung dan kurang rasa perit.
In shaa Allah dalam masa 3-5 hari, tiada langsung kesan lecur tu.
Mungkin ibu-ibu di luar sana boleh mencuba.  VITAMIN E bukan sahaja untuk kesihatan dalaman malah terbukti untuk kesihatan luaran.
Belum cuba belum tahu!!



Nur Adha @ Kak Long
Pengedar Shaklee S…

Fakta berkaitan VITAMIN E

Image
JOM KITA BACA FAKTA BERKAITAN VITAMIN E Vitamin E ialah salah satu antioksidan yang penting dalam pencegahan kanser dan penyakit kardiovaskular. Vitamin E memperbaiki peredaran darah, yang mana perlu untuk memperbaiki tisu, dan sangat berguna dalam rawatan "premenstrual syndrome" dan penyakit fibrocystic buah dada. Ia memelihara pembekuan darah yang normal dan penyembuhan, mengurangkan parut yang diakibatkan oleh sesetengah kecederaan, mengurangkan tekanan darah, membantu dalam pencegahan penyakit katarak, meningkatkan prestasi atlit, dan mengendurkan otot kaki dari kekejangan. Vitamin E boleh meningkatkan pengeluaran air mani pada sesetengah lelaki. Ia juga mengekalkan kesihatan saraf dan otot dan di masa yang sama menguatkan dinding kapilari. Vitamin E menggalakkan kulit dan rambut menjadi sihat, dan membantu mencegah anemia dan "retrolental fibroplasia", sejenis gejala mata yang boleh menjangkiti bayi pramatang. Satu kajian yang dijalankan oleh National Cancer In…

KEBAIKAN VITAMIN E @ VITAMIN CANTIK

Image
Salam sayang

Jika semalam kak long berkongsi info mengenai VITAMIN E, hari ni kita baca pula apa KEBAIKAN VITAMIN E dalam kehidupan seharian kita


Vitamin E merupakan vitamin anti-oksidan, maka para pengamal Vitamin E akan kelihatan lebih muda kerana vitamin E melambatkan proses penuaanVitamin E mampu mengurangkan parut di permukaan kulit yang mungkin disebabkan oleh jerawat mahupun kecederaan yang dialamiVitamin E mampu memberi kesan kepada rambut menjadi lebih sihat, lebat dan berkilatSangat bagus dalam memperbaiki peredaran darah yang mana ia perlu untuk memperbaiki tisu. Ia membantu merawat sindrom Pre-menstrual symptom (PMS) dan penyakit fibrocystic payudara. Jika anda salah seorang yang menghidap sindrom PMS yang agak teruk, vitamin E sangat disarankanVitamin E memelihara kulit dari sinaran UV serta udara yang tercemar yang menjadi punca kepada jeragat, kedutan serta kanser kulit Di bawah ini adalah khasiat VITAMIN E untuk pasangan suami isteri
Vitamin E juga dikenali sebagai vitam…

VITAMIN CANTIK ; VITAMIN E COMPLEX

Image
Salam sayang

Sahabat-sahabat di luar sana, apa khabar anda ye... Cuti sekolah dah hampir bermula, tentu ibu bapa di luar sana dah merancang pelbagai aktiviti untuk anak-anak. Untuk kak long, in shaa Allah kami sekeluarga akan pulang ke kampung halaman di Johor (Mersing dan Batu Pahat) pada hari Rabu depan (anak-anak dah dok menghitung hari je ni).

Hujung minggu depan, akan bertambah seorang lagi ahli keluarga Wak Lan dan Mak Wok (nama manja ayah & ibu kak long). In shaa ALlah, adik bongsu kak long akan menamatkan zaman bujang beliau dengan gadis pilihan hati. Semoga majlis berjalan dengan lancar seperti yang telah dirancang.

Okay kembali kepada biznes asal blog ni heheheh... Dah lama kak long tak share kan dengan korang tentang satu suplemen berkaitan kecantikan kan...

VITAMIN E COMPLEX

Vitamin E Complex Shaklee merupakan salah satu vitamin yang dikenali untuk membantu kecantikan dan kesihatan kulit kerana ia merupakan salah satu vitamin anti-oksidan.
1 kapsul Vitamin E Complex Shakl…