Tuesday, August 22, 2017

DETOKSIFIKASI @ DETOKS

Salam sayang

Image result for detox

Seringkali kita dengar perbincangan tentangnya, atau terbaca di dada akhbar rencana mengenainya, tetapi apakah maksud sebenar di sebalik perkataan ini? Bayangkan detoksifikasi sebagai pembersihan tubuh agar kita tampak dan rasa lebih hebat. 
APABILA KITA MENDETOKS, KITA SEBENARNYA MEMBUANG RACUN DAN KESEMUA YANG TIDAK BAIK DARIPADA SISTEM TUBUH BADAN KITA.
Toksin ini terkumpul di dalam sistem tubuh badan kita setiap kali kita bernafas, bersenam, makan dan minum malah ia terkumpul lebih pantas dari tempoh pembuangan yang dilakukan tubuh badan manusia.

Terdapat banyak toksin yang wujud di dalam persekitaran kita, yang datangnya secara semula jadi daripada kandungan bahan kimia dan tiruan; lihat saja pada udara yang anda hirup, air yang anda teguk, peralatan dan perkakas yang anda sering gunakan, juga tempat yang anda selalu berada dan anda akan sedar kehadiran unsur yang bukan semula jadi atau tidak berkhasiat.

Secara tidak sedar, toksin-toksin ini, menjadikan tubuh sebagai perumah dan kemudiannya merubah cara ianya berfungsi dengan menjadi yang lebih teruk! Pencemaran dan kesannya seringkali dikaitkan kepada berbagai masalah perubatan malahan meningkatkan risiko diserang pelbagai jenis penyakit.

Lima Saluran Utama Toksin yang perlu diberikan perhatian

PEMAKANAN

Makanan yang diproses, mengandungi bahan pengawet, perasa dan pewarna tiruan dan racun serangga biasa terdapat di dalam hidangan harian kita dan ini mendedahkan kita kepada bahan kimia dan toksin.

UDARA

Pencemaran udara yang sering terjadi seperti jerebu meningkatkan lagi risiko rakyat Malaysia diserang penyakit seperti semput, jangkitan pada saluran pernafasan, fungsi paru-paru menjadi terhad dan juga kegatalan pada mata dan kulit.

AIR

Hujan asid, sisa dari pencemaran tanah, dan pelupusan sisa buangan secara besar-besaran telah mencemarkan air kita. Air paip biasa berkemungkinan mengandungi bahan kimia juga besi yang merbahaya dan yang mampu memberi kesan kepada kesihatan seperti tumbesaran terbantut, dan kerosakan organ dalaman.

TUBUH BADAN ANDA

Setiap hari, tubuh anda juga menghasilkan toksin. Seiring dengan fungsinya untuk menghasilkan tenaga untuk melakukan kerja seharian atau senaman serta aktiviti lain turut mengeluarkan toksin. Tekanan dan bebanan ini mengakibatkan tubuh badan manusia menghasilkan toksin dengan sendirinya.

GAYA HIDUP

Ada juga toksin yang kita sendiri pilih! Rokok, alkohol berlebihan dan pemakanan yang tidak seimbang adalah antara pilihan salah yang telah kita pilih dan menyebabkan toksin menjadi lebih banyak dari yang sedia ada.

Berminat menjadi ahli Shaklee dan mencuba produk?

Hubungi

Nur Adha @ Kak Long 
Pengedar Shaklee Sitiawan, Manjung & Lumut 
019-7987970 
nuradhamansor@yahoo.com


Detox Dengan Shaklee - RahsiaSihat.com

Salam sayang 


Mulakan langkah baharu dan dapatkan kelebihan detoksifikasi daripada sistem penghadaman yang sihat, tampilkan kulit yang sihat berseri, tubuh yang mantap dan cantik. Diperbuat daripada adunan sinergi herba lembut dan nutrien lain, set ini membantu untuk menyokong proses detoksifikasi harian anda secara semula jadi harian.

Mengapa Perlu Detox?

Setiap hari, badan kita terdedah kepada toksin dari persekitaran, pemakanan yang tidak sihat, dan tekanan hidup. Pendedahan yang kerap dan berterusan melemahkan keupayaan semulajadi badan untuk menyingkirkan toksin. Ia menyebabkan berlakunya pengumpulan toksin yang boleh membawa kepada pelbagai penyakit. Oleh itu, amalan detox secara berkala adalah penting untuk kesihatan.

7 Manfaat Detox:

Menurunkan Berat Badan
Kolon Lebih Sihat
Meningkatkan Tenaga
Mengawal Nafsu Makan
Kulit Lebih Cantik
Menguatkan Sistem Imun
Tidur Lebih Lena

Apa VITAMIN yang ada dalam SET DETOX ni?

 
Dicipta untuk membekalkan nutrisi yang menyokong dan merangsang fungsi hati yang sihat. DTX® Complex diformulasi khas dengan ekstrak biji milk thistle, cendawan reishi, schizandra chinensis, dandelion, kunyit dan articok yang melindungi dan merangsang fungsi tubuh untuk mengekalkan hati yang sihat.

Digunakan secara tradisional untuk melegakan sembelit ringan dan untuk menyokong pergerakan usus.Campuran proprietari Herb-La™ termasuk daun senna, yang digunakan secara tradisional sebagai laksatif semula jadi.
Merangsang pergerakan usus untuk melancarkan proses perkumuhan semula jadi tubuh

Dikenali sebagai gudang nutrien. Akar tunjangnya mencecah sedalam 6 meter, membekalkan pelbagai nutrien dan mineral.Alfalfa bermaksud “raja segala makanan” dan ada sebab gelaran tersebut diberikan – ia sangat berkhasiat. Tumbuhan ini membekalkan lebih 300 nutrien dan mineral termasuk kalsium, fosforus, zat besi, magnesium, klorofil, bioflavonoid, mineral surih dan vitamin.
Mineral membantu mengaktifkan enzim yang melaksanakan proses tubuh.

Alfalfa Complex adalah Shaklee Signature Formula yang asalnya dibangunkan oleh Dr. Shaklee pada 1950’an. Ditanam di kawasan subur, Antelope Valley, California, Shaklee menuai alfalfa semasa di puncak kematangan - semasa berumur 2 tahun, untuk memastikan anda memperolehi kandungan nutrisi sebaik mungkin. Selepas dituai, ia diletakkan untuk pengeringan di bawah udara segar dan sinar matahari panas California, dan Shaklee hanya menggunakan serbuk dedaun untuk menghasilkan tablet alfalfa.

Membekalkan herba semula jadi untuk memberi kelegaan kepada sistem penghadaman anda. Peppermint-Ginger Plus mengandungi formulasi empat herba termasuk pudina, halia, jintan hitam dan jintan manis untuk membantu penghadaman dan melegakan kembung perut.

Minuman botani lazat yang mengandungi campuran botani khas Shaklee termasuk ekstrak Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Eldeberi Eropah dan Lobak Ungu
Campuran proprietari saintifik termaju kami adalah berasaskan anggur muscadine – salah satu buah-buahan semula jadi paling sukar diperolehi dan paling berkuasa. Anggur muscadine mengandungi rangkaian lengkap polifenol yang ditemui dalam anggur lain. Tidak seperti anggur lain, muscadine mengandungi pekatan luar biasa asid elagik dan elagitanin yang apabila digabungkan dengan polifenol lain, menghasilkan kuasa antioksidan yang sangat hebat.

Di Shaklee, kami memanfaatkan keberkesanan anggur muscadine ini ke dalam setiap botol Vivix menggunakan proses pengekstrakan berpaten untuk mendapatkan kepekatan yang tinggi dan mengekalkan bioaktif polifenol.

Anda dah DETOKS? Ingin tahu lebih lanjut berkenaan DETOKSIFIKASI? Nantikan artikel seterusnya dari kak long.

Berminat menjadi ahli Shaklee dan mencuba produk?

Hubungi

Nur Adha @ Kak Long 
Pengedar Shaklee Sitiawan, Manjung & Lumut 
019-7987970 
nuradhamansor@yahoo.com

SHAKLEE SENTIASA SELAMAT - RahsiaSihat.com

Salam sayang 

Memang banyak dan pelbagai jenis suplemen yang ada di Malaysia ni. Tapi sejauh mana suplemen itu selamat untuk diambil.

Shaklee SENTIASA SELAMAT

Setiap produk yang dihasilkan dari Shaklee adalah dari bahan semula jadi dan paling tulen.

Produk Shaklee juga bebas dari sebarang penambahan bahan tiruan, perisa, pengawet mahupun bahan kimia berbahaya

Shaklee bekerjasama dengan ahli toksikologi bagi mengembangkan senarai bahan kimia yang berpotensi berbahaya kepada manusia dan kami mengemaskini senarai ini bagi memastikan bahan-bahan kimia ini tidak mencemari sebarang produk kami.
350 Ujian bagi setiap kandungan | 23,000 Ujian Keaslian dan Keselamatan setiap tahun | 100,000 Ujian Kualiti Produk setiap tahun















Dah semak bahan dalam produk yang sedang anda gunakan? Kalau belum, sebaiknya anda semak. Sebab kita nak guna produk yang bukan sahaja berkesan tapi juga selamat


Berminat menjadi ahli Shaklee dan mencuba produk?

Hubungi

Nur Adha @ Kak Long 
Pengedar Shaklee Sitiawan, Manjung & Lumut 
019-7987970 
nuradhamansor@yahoo.com

Monday, August 21, 2017

Rahsia Vitamin Shaklee - RahsiaSihat.com

Salam sayang 

Minggu lepas kak long ada update beberapa entri berkaitan Omega 3 kan.

Mungkin ada yang musykil, EHHHH 1 vitamin boleh tapau semua penyakit ke? Kak long jawab dengan senyuman manis dulu ye

Image result for senyuman

Vitamin ni seperti yang korang sedia maklum, diambil untuk mencukupkan nutrisi yang lompang-lompang di dalam badan kita. Tak kiralah yang lompang tu di bahagian mana pun.

Jadi sebenarnya jika ada yang berkata, kenapa saya ambil sekian vitamin, saya dapat sekian kesan dan juga kesan tambahan yang lain ye. Inilah sebab yang sebenar.

Badan kita ni unik dan ia mempunyai sistem pemulihan sendiri. Maksudnya di sini, ada penyakit yang datang adalah disebabkan kekurangan mikronutrien. Jadi bila kita dah mencukupkan mikronutrien tu dalam menu diet harian kita, secara tak langsung, bahagian yang sakit tu dah pulih dan boleh berfungsi seperti sedia kala.

Sebab itulah, kenapa bila kita dah mula mengamalkan vitamin dan pemakanan sihat, kita mula rasakan perubahan kesihatan yang lebih baik. Sebenarnya mudah je cuma kena kuatkan semangat untuk terus mengamalkan pemakanan sihat dan seimbang. Ada je yang celup-celup ambil vitamin, tapi ia sangat merugikan sebab kita tak memberi sel kita makan dengan sebaiknya.

Oleh itu, pastikan jika korang amalkan vitamin, ambil dengan konsisten. Baru hasilnya UMPPHHH!

Berminat menjadi ahli Shaklee dan mencuba produk?

Hubungi

Nur Adha @ Kak Long 
Pengedar Shaklee Sitiawan, Manjung & Lumut 
019-7987970 
nuradhamansor@yahoo.com

Monday, August 14, 2017

Amal Omega 3 untuk Kesihatan Sendi

Salam sayang 


Image result for sendi sehat dan fleksibel

Kerap kali bila usia dah menginjak ke lewat 40an, mulalah terasa sengal di sana sini, sakit di sana sini. Kerapkali juga sukar nak bangun setelah duduk lama, atau lenguh sendi bila duduk bersila.

Tapi sebenarnya perkara di atas ni, boleh dihindari jika kita mengamalkan diet yang sihat dan seimbang. Ini kerana, diet yang sihat dan seimbang pasti mengandungi nutrien seperti Omega 3 yang memang sangat diperlukan oleh sendi kita.

Bagaimana Omega 3 ni boleh membantu menyihatkan sendi?

Pada setiap sendi kita (malah seluruh tubuh kita) mempunyai enzim tertentu yang bertindakbalas. Untuk masalah sendi yang sakit ini, apabila enzim tertentu bertindak dengan kartilaj dan menyebabkan kartilaj pada sendi menjadi haus. Jadi sendi bergeser dan menyebabkan keradangan. EPA dan DHA di dalam Omega 3 berfungsi untuk mengurangkan keradangan dengan menurunkan kadar penghasilan enzim tersebut.

Jika kita yang sihat ni, mengambil Omega 3, ia sangat bagus kerana Omega 3 ini akan diserap ke dalam bendalir senovia (bendalir di antara sendi) dan menghalang enzim yang menjadi punca kesakitan sendi itu tadi. Ia membantu mencegah dari penyakit arthritis.

Selain itu, Omega 3 juga membantu mengurangkan kekejangan dan kebas-kebas pada anggota tubuh badan kita. Anggota badan kita akan lebih mudah bergerak dan lebih fleksibel kerana Omega 3 turut bertindak sebagai bahan pelincir pada setiap sendi

Omega 3 juga bertindak dalam memelihara ketumpatan mineral dalam tulang kita. Ingat tau, bukan sahaja kita  perlukan kalsium untuk tulang, malah Omega3 turut menyumbang pada kesihatan tulang.


Berminat menjadi ahli Shaklee dan mencuba produk?

Hubungi

Nur Adha @ Kak Long 
Pengedar Shaklee Sitiawan, Manjung & Lumut 
019-7987970 
nuradhamansor@yahoo.com

Kesihatan Otak vs Omega 3

Salam sayang 

Related image

Korang tahu tak yang sebenarnya otak kita ni komposisinya 60% adalah lemak.  Dan sebenarnya kebanyakan sistem saraf adalah dihasilkan dari lemak. Mesti tak sangka kan. Selama ni ingat lemak banyak di perut je ye...hihi jangan marah tau, cepat tua.

Okay, kita teruskan lagi.

Dalam otak kita ni, ada bahagian yang diberi nama CEREBRAL CORTEX. Cerebral Cortex ni berfungsi untuk daya ingatan dan perhatian. Dan bahagian ini mempunyai kandungan asid lemak DHA sekitar 20%.

Seperti dalam entri sebelum ini, kak long ada bagitahu yang Omega 3 ni antara kandungan asid lemaknya adalah DHA dan EPA kan. Jadi apa kaitan dengan otak? Jom teruskan baca.

Image result for shaklee omega guard

EPA dan DHA ni menurut kajian bertanggungjawab dalam:


i) memastikan transmisi maklumat antara saraf (sinaps) dilakukan dengan baik

ii) mempunyai kesan positif terhadap mood, kognitif, memori dan pembelajaran manusia

iii) memberi kesan anti-penuaan terhadap otak. Yang mana ia memperlahankan proses penuaan otak yang menjadi penyebab kepada Alzheimer dan juga Dementia.


Jadi, untuk memastikan sel-sel otak kita berkembang dan berhubung, kenalah ambil Omega 3 secukupnya. Omega 3 untuk daya ingatan bukan sahaja kanak-kanak malah mereka yang telah berusia.

Berminat menjadi ahli Shaklee dan mencuba produk?

Hubungi

Nur Adha @ Kak Long 
Pengedar Shaklee Sitiawan, Manjung & Lumut 
019-7987970 
nuradhamansor@yahoo.com

Omega 3 dan KESIHATAN JANTUNG

Salam sayang 

OMEGA 3 dan JANTUNG??? Ada kaitan ke? Nak tahu lebih lanjut, kenalah baca ye :)

Related image

Asid lemak Omega 3 merupakan asid lemak yang sihat yang diperlukan oleh tubuh badan kita. Ia diperlukan sebagai sokongan terhadap sistem tubuh.

Sememangnya Omega 3 telah dikenali sebagai agen anti-radang atau anti-inflamasi. Radang boleh menyebabkan kerosakan pada pembuluh darah yang mana ia menjadi punca kepada penyakit jantung.

Kandungan EPA dan DHA di dalam Omega 3 secara kajiannya telah menunjukkan pelbagai manfaat yang mana ia mampu merendahkan risiko serangan penyakit jantung:

i) Meregulasi tahap trigliserida (kolesterol jahat) di dalam darah sekaligus menormalkan tekanan darah

ii) Melancarkan perjalanan darah

iii) Memastikan jantung berdegup/ berdenyut pada kadar yang normal.

Dah dapatkan Omega 3 anda hari ni?

Berminat menjadi ahli Shaklee dan mencuba produk?

Hubungi

Nur Adha @ Kak Long 
Pengedar Shaklee Sitiawan, Manjung & Lumut 
019-7987970 
nuradhamansor@yahoo.com