Tuesday, November 14, 2017

PELUANG TERBAIK BUAT YANG BUKAN AHLI!

Salam sayang 

Bulan ni Shaklee buat offer kaw-kaw untuk mereka yang bukan ahli.


Sponsoring Program


Menarik kan!

Ni kak long bagi cerita terang-terang ye apa manfaat amik ENROLLMENT PROGRAM ni.

MANFAAT 1

 Tapi bila korang beli 2 botol, korang dah boleh dapat HARGA AHLI tau. 
Sebabnya pembelian 2 VIVIX korang dah  LAYAK FREE MEMBERSHIP.
Dah jimat RM79.50 beb. Duit dapur seminggu tu.

MANFAAT 2

HARGA AHLI untuk VIVIX adalah 20% lebih murah
Hah cuba kira, cun wei kalau beli HARGA AHLI.
Yang bestnya lagi kan, BELI 2 BOTOL VIVIX ni dapat lagi diskaun 5% dari jumlah harga sebenar.
Yang ni je dah kira jimat RM200++
Giler la wei. Siapa je yang pernah bagi diskaun macam ni.

MANFAAT 3

Pembelian VIVIX disertakan dengan PENGHANTARAN PERCUMA
Perghhh memang tak masuk dek akal kan. Beli barang tapi tak payah bayar kos penghantaran.
Dah jimat lagi RM10.60. Lepas lah 1 set Snack Plate KFC kan.

MANFAAT 4

Beli 2 VIVIX dah layak dapat BONUS BULANAN
Berapa pulak tu? Dalam lingkungan RM35-40. Tambahan duit tu.

So cuba korang kira dari MANFAAT 1 hingga MANFAAT 4
Berapa banyak korang boleh JIMAT?

Banyak kan. 
Jadi tak sia-sialah sebenarnya jadi AHLI dengan 2 VIVIX.

Eh dah buat keputusan tu jangan lupa

CONTACT KAK LONG >>> 019-7987970
atau
EMEL >>> nuradhamansor@yahoo.com


KANAK-KANAK DAN TIDUR

Salam sayang 

Lama juga ye kaklong meninggalkan kedai online kaklong ni.

Maaf banyak-banyak kerana kebizian melanda diriku.

Kaklong nak sharekan pasal penyakit Anas Zikry sebenarnya tapi tercari-cari buku yang doktor berikan tu, tak terjumpa lagi. Jadi di kesempatan ni, kak long nak kongsikan pulak mengenai ANAK dan TIDUR.


Kita selalu risaukan anak-anak kecil yang 5 tahun ke bawah tak nak tidur siang kan. Tapi betul ke memang ada keperluan untuk mereka tidur siang. Jemput baca artikel yang kaklong petik dari mypositiveparenting.org

**************************************************************************

Image may contain: one or more people

Berapa lamakah tidur diperlukan?

Kanak-kanak memerlukan jumlah tidur yang berbeza mengikut umur mereka dan disarankan agar anda mengikut panduan yang diberi di bawah untuk memastikan anak anda mendapat rehat yang secukupnya:

0-1 bulan: jumlah masa tidur (setiap hari) = 15-16 jam

Bayi baru lahir lazimnya tidur selama 2-4 jam terus menerus bagi jumlah 15-18 jam sehari. Pada peringkat ini anda boleh menjangka corak tidur anda sendiri akan terganggu apabila corak tidur bayi baru lahir anda tidak mengikut kitaran siang/malam seperti biasa.

1-4 bulan: jumlah masa tidur (setiap hari) = 14-15 jam

Sekitar umur 6 minggu, bayi anda akan mula membentuk corak tidur yang lebih tetap. Dia mungkin tidur di antara 4-6 jam dan lebih lama pada sebelah malam.

4-12 bulan: jumlah masa tidur (setiap hari) = 14-15 jam

Ketika ini, anda harus cuba membentuk tabiat tidur yang sihat bagi anak anda. Biasanya dia akan tidur sekejap 3 kali pada waktu siang, dan berkurangan menjadi dua kali apabila berumur 6 bulan. Masa tidur siang hendaklah selama satu atau dua jam dan bayi anda boleh tidur pada sebelah pagi (sekitar 9.00 pagi), tengah hari (sekitar 2.00 petang), dan petang (di antara 3-5 petang). Menjelang umur 6 bulan, bayi anda harus tidur terus menerus pada sebelah malam.

1-3 tahun : jumlah masa tidur (setiap hari) = 12-14 jam

Masa tidur tengah hari boleh dikurangkan menjadi 1-3½ jam. Bayi anda hendaklah tidur pada pukul 9 malam dan bangun pagi di antara pukul 6-8 pagi.

3-6 tahun: jumlah masa tidur (setiap hari) = 10-12 jam

Bergantung kepada anak anda, tidur siang mungkin tidak diperlukan. Sekiranya dia masih mahu/perlu tidur siang, biarkan dia tidur sekejap sahaja. Kekalkan waktu tidur malam/bangun pagi yang sama.

7-12 tahun: jumlah masa tidur (setiap hari) = 10-11 jam

Pada peringkat ini, pastikan anak anda tidur pada 9 malam, agar dia mendapat tidur secukupnya.

12-18 tahun: jumlah masa tidur (setiap hari) = 8-9 jam

Seperti kanak-kanak kecil, tidur juga adalah penting bagi remaja. Pastikan anak remaja anda tidur sekurangkurangnya 8-9 jam sehari untuk memastikan kesihatan dan kesejahteraannya tidak terganggu.

Jangan abaikan tidurnya

Sebagai ibu bapa anda perlu sedar bahawa anak anda perlu tidur. Sekiranya anda mempunyai anak kecil, membantunya membentuk tabiat tidur yang baik adalah agak mencabar pada peringkat permulaan. Namun begitu, anda akan berpuas hati kerana meluangkan masa melakukan perkara yang betul memandangkan manfaat tidur akan terus dibawa ke alam dewasa. Kepentingan tidur yang mencukupi tidak harus diambil ringan.

Berminat nak mencuba produk Shaklee?

Hubungi saya

~ Nur Adha Mansor
~ Shaklee ID: 852417
~ sms|whatsapp: 019-7987970

Monday, October 16, 2017

Love Your Man Part 5 (Tingkatkan Kecergasan dengan POLIFENOL) - Pengedar Shaklee Manjung

Salam sayang 



TINGKATKAN KECERGASAN DENGAN POLIFENOL

POLIFENOL: MENGEMBALIKAN STAMINA 

Tahap stamina  menentukan prestasi dan produktiviti sepanjang hari. Ia adalah kunci utama yang memelihara kekuatan dan tenaga terutama apabila semakin berusia.

Tidak kira berapa umur anda sekarang, yang pasti - Anda boleh mengembalikan semula stamina dan bersedia untuk kehidupan yang lebih mencabar dengan POLIFENOL.

Apakah itu POLIFENOL?

Sekumpulan sebatian yang dihasilkan dari tumbuh-tumbuhan dan buah-buahan. POLIFENOL memberi warna sambil melindungi tumbuhan tersebut daripada penyakit dan jangkitan. Ianya adalah:
• Antioksidan yang kuat.
• Perangsang tenaga di dalam sel dan meningkatkan kesihatan yang hebat.

Dimanakah POLIFEFENOL boleh didapati?
Beri, ceri, delima, epal, kacang dan teh hijau adalah tinggi dengan POLIFENOL.

Campuran unik ini memberikan anda 16 jenis polifenol untuk meningkatkan stamina anda.

Anggur Muscadine

Polygonum Cuspidatum

Lobak Ungu

Elderberi Eropah

Bagaimana POLIFENOL meningkatkan stamina saya?

Pengambilan Polifenol secara kerap telah menunjukkan kepada:

Peningkatkan tenaga sel

Polifenol meningkatkan jumlah pengeluaran mitokondria - ‘dinamo’ dalam sel badan anda.

Lebih tenaga ‘dinamo’, memberikan stamina yang lebih tinggi untuk prestasi dan produktiviti yang lebih baik.
Membantu mengembalikan dan memperbaharui sel2

Merangsang prestasi sel untuk tenaga dan kecergasan.

Apakah manfaat kesihatan POLIFENOL?

Meningkatkan Paras Tenaga

Sendi yang Kuat

Imuniti yang Kuat

Ketajaman Minda

Peningkatan Kesihatan Reproduktif

Kembalikan dan kekalkan stamina lelaki kesayangan kita dengan makanan yang kaya dengan Polifenol atau yang lebih mudah, tambahkan suplemen berasaskan tumbuhan yang sihat dengan kandungan spektrum Polifenol terbaik dari hasil penyelidikan.


Berminat menjadi ahli Shaklee atau/dan mencuba produk Shaklee?

Hubungi

Nur Adha @ Kak Long 
Pengedar Shaklee Sitiawan, Manjung & Lumut 
019-7987970 

nuradhamansor@yahoo.com

Friday, October 13, 2017

Love Your Man Part 4 - Pengedar Shaklee Manjung

Salam sayang 





1. Tingkatkan pengambilan protein
Protein membekalkan:
• Tenaga dan stamina yang berkekalan.
• Memastikan anda berasa lebih kenyang di antara waktu makan.
• Membina dan mengekalkan jisim otot anda.
Pilihan untuk protein yang sihat seperti daging tanpa lemak, produk tenusu rendah lemak, kacang dan protein soya berasaskan tumbuhan.
2. Makan multivitamin setiap hari
Dengan gaya hidup yang sibuk dan kurangnya tabiat pemakanan yang sihat, anda mungkin terlepas banyak nutrien penting. Multivitamin boleh membantu untuk: 
• Mengisi jurang pemakanan anda.
• Meningkatkan penghasilan tenaga.
• Meningkatkan kesihatan dan kesejahteraan yang optimum.
3. Sentiasa bersama Vitamin C
Vitamin C adalah antioksidan yang hebat untuk:
• Menyokong kesihatan imun anda.
• Membantu pembaikan tisu.
• Melindungi sel-sel anda daripada radikal bebas.
• Meningkatkan kesihatan sperma & peluang untuk persenyawaan.1
4. Ambil dos harian Omega 3
Omega-3 terbukti berupaya untuk:
• Mengurangkan kolesterol jahat (LDL) dan trigliserida.2
• Merendahkan risiko penyakit jantung.2
• Membantu meningkatkan fungsi kognitif untuk daya ingatan yang lebih baik dan ketajaman mental.3
• Menjadi agen anti-keradangan yang baik.4
• Menggalakkan sendi yang kuat.5
5. Kekal bertenaga dengan B-Kompleks
Vitamin B:
• Menggalakkan pengeluaran tenaga badan anda.
• Menambahbaik prestasi dan ketahanan otot.
• Memperbaiki memori dan tindak balas anda.
• Meningkatkan mood6 dan kesihatan kogniti.7
6. Lakukan yang terbaik dengan Vitamin E
Vitamin E:
• Membantu memusnahkan radikal bebas untuk memastikan sel-sel sihat.
• Meningkatkan keanjalan saluran darah untuk menggalakkan peredaran yang sihat.8
• Selenium membantu meningkatkan kecergasan dan membaiki kesihatan sperma.9
7. Dapatkan perlindungan dengan Polifenol
Jadikan Polifenol sebagai jalan kepada kehidupan yang lebih bertenaga! Ianya:
• Memastikan anda bertenaga dengan mengecas sel badan10 untuk prestasi terhebat.
• Antioksidan hebat dengan sifat anti-radang.11
• Menggalakkan peredaran darah yang sihat.12
8. Tinggalkan tabiat it
Berhenti merokok untuk mengurangkan risiko terhadap penyakit berbahaya dan tingkatkan prestasi kelelakian anda. Tambahan lagi, anda akan kelihatan lebih muda, bau lebih menyenangkan, dan pastinya lebihan wang tambahan di dalam poket anda.
9. Teruskan berusaha
Bersenam:
• Menggalakkan peredaran darah yang sihat, menjadikan anda sihat dan kuat!
• Membantu badan merembeskan endorphin yang membuatkan anda bahagia.
10. Makan dan kekal cergas
Nutrien adalah sumber tenaga untuk otak dan ia berhubung rapat dengan kesihatan mental serta emosi anda.13 Untuk kesihatan secara keseluruhan, tingkatkan pengambilan untuk:
• Buah-buahan dan sayur-sayuran.
• Karbohidrat yang tidak ditapis.
• Lemak yang sihat.
• Protein tanpa lemak.
• Makanan yang rendah indeks glisemik (GI).
• Serat.














































































































































































































































































































































Berminat menjadi ahli Shaklee atau/dan mencuba produk Shaklee?

Hubungi

Nur Adha @ Kak Long 
Pengedar Shaklee Sitiawan, Manjung & Lumut 
019-7987970 

nuradhamansor@yahoo.com